/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværk mellem Windows 10 og 7
Fra : ThomasCSR
Vist : 309 gange
100 point
Dato : 12-01-19 09:18

På mit LAN har jeg 3 NAS, 2 Windows 10 PCer og en med Windows 7.
Siden Windows-opdatering i onsdags har jeg ikke kunne "se" Windows 7-maskinen fra de 2 10'ere.
Jeg plejer at have alle harddiske på PCerne som netværksdrev få de andre PCer (giver det mening? ), men nu er drev "U:" forsvundet. Jeg kan heller ikke se maskinen under netværk.
Den anden vej - FRA windows 7 maskinen, er der ikke nogen problemer.
Jeg er ikke klar over, om det er opsætningen i Windows 10 eller 7, der er smuttet, men der er vel 10erne.
Nogen hjælp at hente?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-19 10:43

Jeg bruger det ikke selv, men gætter på at det er win 10 der skal give tilladelse efter den opdatering.
Kontrolpanel > Netværk og internet > Netværks og delingscenter

Altså bare et gæt.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-01-19 10:47

Jeg er foreløbig kommet frem til at det er en opdatering på Win 7, der er problemet. Går jeg tilbage til tidligere version, er fejlen væk.
Der ligger 3 opdateringer til Win 7. Nu tager jeg dem en ad gangen og ser, hvilken, det er galt med.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-01-19 10:50

Nu er Windows opdateret og fejlen er væk. Det må være en uheldig fejl.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-01-19 10:51

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-19 11:08

Ok men jeg var lige ovre og se på win 7
Kontrolpanel > Netværk og internet > Netværks og delingscenter > avancerede delings indstillinger hvor jeg ikke har "netværksregistrering til - men med den sat til kan min win 10 se win 7

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-01-19 11:10

Jeg havde selv et problem med at logge på min NAS efter en nyinstallation af Windows 10. Her viste de sig at det var fordi at den nye Windows 10 ikke supporterede SAMBA 1.0. Løsningen fandt jeg her:

Citat
https://support.microsoft.com/da-dk/help/2696547/how-to-detect-enable-and-disable-smbv1-smbv2-and-smbv3-in-windows-and

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-01-19 18:23

Det viser sig at det er en opdatering KB4480970, der ikke går godt med min maskine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-19 22:26

Jeg kører med win 7 ultimate lige nu og oplever (endnu) ingen problemer.
Det er netop netværk og Outlook 200 med gmail som jeg afprøver.
KB4480970 > måske din hjælp >
https://mspoweruser.com/kb4480970-is-causing-windows-7-activation-issues/