/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Mobil via pc's fibernet?
Fra : cristian2
Vist : 294 gange
40 point
Dato : 10-01-19 17:12

Min kone har en forretning i en kælder, hvor der er internet via fiberkabel til pc'ens modem. Murene er imidlertid så tykke, at hun er nødt til at gå op på gaden for at tale i mobil. Så jeg tænkte på, om der ikke findes en form for forbindelse, så hun kan tale i mobil via fibernet-modem/pc?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-19 19:42

Prøv lige at snakke med din internet udbuder og høre om der er en løsning.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-01-19 01:38
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-01-19 06:18

Køb en nyere telefon der giver mulighed for opkald over wifi.

Eller brug nogle af de app's der kommunikerer over wifi, f.eks Signal, Whatsapp, Telegram m.fl..
Men det kræver jo at 'den i den anden ende' også bruger samme app's
Måske kun en mulighed til personlige opkald, og ikke til kunder!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-01-19 09:15

En delt nyere telefoner understøtter wifi opkald lige ledes skal teleudbyderen og understøtte modellen så bør det ikke være nået problem

Eks YouSee https://kundeservice.yousee.dk/mobil/wifi-opkald/guide

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 40 point
Dato : 11-01-19 10:18

Nu kommer det jo fuldstændigt an på hvilken udbydere du har. Men hvis de samtaler som hun føre ikke behøver at fortsætte MEDENS hun bevæger op/ned til/fra kælderen og hvis telefonnummeret ikke behøver at være det samme (kan viderestilles) så kan du overveje IP-telefoni. Der findes flere apps til både mobiler og PC til IP-telefoni. Herunder X-Lite som er gratis til PC'ere og Bria til både Android, IOS og PC'ere som alle koster lidt penge. De fås alle her:

https://www.counterpath.com/

En IP-telefoni udbyder som jeg selv har været meget tilfreds med i mange år er Redspot. Man får et almindeligt dansk telefonnummer og man kan også få porteret et fastnetnummer til dem. Du kan se dem her:

http://www.redspot.dk/

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-02-19 16:35

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.