/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gode engangsbarberskrabere
Fra : JeppeArne
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 06-01-19 14:09

Jeg har tidligere kunnet købe gode engangsskrabere (barberskrabere) til ca. 1 krone pr. stk., senest af mærket Zorrik, men dem finder jeg ikke længere i butikkerne. Dem, jeg har kunnet købe på det seneste, er ualmindeligt dårlige (sløve fra starten af), og jeg har måttet kassere dem. Er der nogen der ved, om de gamle Zorrik-skrabere stadig fås i en eller anden butik, eller om der findes andre, som er lige så gode og billige eller evt. lidt dyrere? For en ordens skyld skal nævnes, at jeg har set, at der findes Zorrik engangsskrabere hos en butik, der hedder Billig-Billy (billig-billy.dk), men de er i en anden emballage (gul), end den Zorrik-skrabere normalt sælges i (blå). Jeg ved derfor ikke, om de er af samme kvalitet. Har endnu ikke haft lejlighed til at købe og prøve dem.
Hvis det ikke længere er muligt at finde gode og billige engangsskrabere i Danmark, har jeg tænkt mig at gå over til at købe dem i udlandet (hvor de stadig fås), hvilket vil koste mig ca. kr. 1,65 pr. stk. inkl. forsendelse, hvis jeg køber 60 stk. (10 pakker).
Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-01-19 17:46
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-01-19 18:07

Nu er der sket meget siden 2008, og Netto har ikke længere Zorrit i sit sortiment.
På anmeldelserne ser det ud til, at Zorrit fra billig Billy er ok, så du burde da give dem et forsøg.

Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 06-01-19 18:24

Tak for ulejligheden, AG112, men inden for den branche er der ikke meget, der er, som det var, når der er gået 10 år! Jeg kan dog godt nikke genkendende til BIC-skraberne, som jeg brugte, før de gik over til at sælge Zorrik-skrabere i discountbutikkerne. Det var dog altid den billige udgave af BIC (kr. 10,- for ti stk.), jeg brugte. Og aldrig lady-udgaven!
Er der andre, der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 06-01-19 18:44

Også tak til katekismus; jeg er enig i, at ikke meget er, som det var i 2008. Jeg skal måske nok prøve Zorrik-skraberne fra Billig Billy. Mener du, katekismus, de to anmeldelser inde på billigbilly.dk, eller har du fundet andre bedømmelser?

Andre forslag er stadig velkomne.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-19 01:38

Alt fører tilbage til billig billy.
Jeg tror de er ved at udgå. Lagerbeholdning ses her https://billig-billy.dk/zorrik-engangsskraber-6-pak
De kan ikke engang købes i deres webshop, men prøv at forhør dig om de gule er tilsvarende kvalitet som de blå https://billig-billy.dk/kontakt
Ellers kunne en mulighed være at prøve Aldi eller Lidl’ engangsskrabere.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-01-19 06:26

Bruger ikke engangs 'høvle', men Gillette Fusion - Den med 4 skæreblade.

I DK koster de ca. 100,- kr. for 4 stk. blade, men jeg køber dem på en 'kinøjser' side, hvor de samme blade koster ca. 40,- kr. - En rigtig stor besparelse
Og endnu billigere ved køb af flere pakker.
Bladene er helt og aldeles identiske med Gilettes egne blade.
Jeg oplever i hvert tilfælde ikke nogen forskel på hverken barberkvaliteten, eller på holdbarheden!

Rent økonomisk vil jeg påstå at dette er billigere end engangs høvlene!
Kan bruge ét blad i over en måned, da jeg kun er nødt til at barbere mig hver anden dag, eller er for doven til at gøre det hver dag
Har fin kraftig skægvækst, men er lyshåret så stubbene ikke ses så meget, som på en mørkhåret.

Har været igennem et utal af engangs høvle, stort set alle dem i 'normale' butikker, og de har alle skuffet fælt.

1. barbering er som regel OK, men så er det også slut, da de bliver enormt hurtigt sløve, så man ender med at ligne et trafikuheld i fjæset ved efterfølgende barbering
Og så ryger det 'billige', når man smider en næsten ny pakke i skraldespanden.

Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 08-01-19 21:45

Tak for dit bidrag, dogvillestar.

Ja, besparelssen kan være stor ved at købe ind i Fjernøsten, – især når man sammenligner priser på en vare, der er meget dyr i Danmark, og forudsat naturligvis, at man holder sig under en varepris på kr. 80, så man undgår at betale moms og – ikke mindst – gebyr. Jeg har dog altid holdt på, at det vigtigste er, hvad man faktisk ender med at betale, ikke hvad man ender med at spare i forhold til, hvad man kunne være kommet til at betale, hvis man ikke havde været prisbevidst nok.

Jeg har nu nået en alder af 69 år, så jeg har prøvet mange forskellige former for barber-værktøjer. Jeg er faktisk kommet frem til nogenlunde det samme, som flere deltagere i det forum, som AG112 linker til ovenfor, nemlig at billige engangsskrabere for mig giver en bedre og behageligere barbering end dyrt barbereudstyr. Dette forudsætter naturligvis, at man finder de gode af de billige engansskrabere og holder sig til dem, så længe de føres af butikkerne. Og jeg har typisk kunnet bruge mine Zorrik-engangsskrabere i omkring 10 dage. Så kan jeg ikke se, at det kan gøres bedre og billigere. Når Zorrik-engangsskraberne er blevet lige så sløve, som de dårlige engangsskrabere er fra starten, så tager jeg en ny.

Jeg har i dag købt en pakke med 6 stk. Zorrik-engangsskrabere til kr. 10 hos Billig Billy i Trøjborg Centret i Aarhus. De ser lidt anderledes ud, end Zorrik-skrabere tidligere har gjort, og jeg har endnu ikke haft lejlighed til at prøve dem af. Når jeg har det, så vil jeg give min vurdering her på siden. Hvis jeg ikke synes, at de lever op til deres navn, så køber jeg dem fremover i udlandet, hvor jeg kan få dem til ca. samme pris inkl. forsendelse i en udgave der ligner den, man tidligere har kunnet købe i Danmark.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 09-01-19 15:45

Goddag JeppeArne.
Mit bud skal være, hvad jeg selv bruger: Aldi Delta 4 sensitive. Et grundsæt med håndtag og 3 skær; derefter køber jeg pakker med kun skær. Nu kender jeg ikke engangs, men disse holder pænt længe, OG OG SÅ er de nemme at bruge. De skraber tæt, og sjældent bliver jeg punkteret (det sidste er jo noget bøvl - især hvis man skal skynde sig ud af døren).
Aldi skum er også billigt, men det er så også langt fra Gillette kvalitet, så om der kan spares kroner, tvivler jeg på.
Når jeg ikke længere kan få Delta 4 men kun Delta 6 (som de også har), dropper jeg Aldi og opretter et spørgsmål om at finde en afløser her på Kandu .

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-01-19 21:32

Bliv dog voksen og få et skæg

Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 13-01-19 13:56

Tak til BilstrupV for et sobert indlæg. Jeg er altid gået uden om ALDI, fordi de ikke har deciderede engangsskrabere. Dette selv om jeg kommer regelmæssigt i deres butikker. Men måske kunne ALDIs barberløsning engang være et forsøg værd. Foreløbig tror jeg dog nok, at jeg holder mig til Zorrik fra Billig Billy. Jeg har nu prøvet dem, og det viser sig, at de fra ny fungerer lige så godt som Zorrik-engangsskrabere tidligere har gjort (selv om de har en anden farve og er i en anden pakning). Jeg kan dog endnu ikke sige noget om, hvor længe de holder sig skarpe.
Også tak til Kortoververden . Det ville unægteligt være nemmere! Har dog prøvet dit forslag gennem måske 30 år af mit liv. Det er aldrig lykkedes mig at købe en hårklipper/skægtrimmer, som kunne klare mit måske lidt stride skæg, men så fandt jeg en BaByliss skægtrimmer i en butiks affaldscontainer, og den har jeg nu trimmet mit skæg med i ca. 10 år . Barberer dog af praktiske årsager skægget helt i bund omkring næse og mund. Derfor har jeg fortsat et behov for engangsskrabere.