/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Sure flap kattelem
Fra : Pytten1510
Vist : 410 gange
50 point
Dato : 06-01-19 10:02

Hej
Håber nogle kan give mig et godt tip.
Vi har for 14 dage siden købt en han killing på 6 mdr.
Han er meget forsigtig og har ikke været vant til kattelem. Det er vi nu
ved at lære ham.
Problemet er at ikke vil gå ud, men gerne ind af lemmen. Vi har givet ham mad
ude for at vænne ham til den. Når han har spist kommer han lystigt ind. Projektet er
at få kattebakken ud, for jeg hader stanken af den.
Han vil ikke skubbe indefra og tror det er fordi der er for meget modstand i lemmen.
Kan man på nogen måde svække den, så den er lidt løsere ?

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-01-19 12:18

Ide. Kunne man prøve at fodre ham ude. Så han er inde når du sætter maden udenfor.
Kunne måske være at man kunne træne ham til at gå ud igennem den på den måde.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-01-19 12:32

Det gør vi allerede.... men han står bare og glor ud. Sætter en pote på lågen
og giver op. Han kigger nysgerrigt ud, men det sidste skridt mangler. Og tænker
at det er fordi lågen er for hård

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-19 13:23

Stakkels kat, den vil da ikke ud i denne kulde. Det har intet som helst med kattelemmen at gøre.

Hvordan kan du dog finde på, på denne årstid at stille mad og kattebakke ud i kulden. Du har kun haft katten i 14 dage, en killing på 6 måneder.

Hvor har du købt katten, er det privat eller fra et internat?

Du bør gøre op med dig selv, hvad du egentlig vil med katten før det er for sent (for kattens skyld).

Citat
Projektet er
at få kattebakken ud, for jeg hader stanken af den.

Så køb dog noget kattegrus, som ikke stinker. Hvor svært kan det være.

Jeg har selv haft katte i mange mange år, så jeg ved hvad jeg skriver om.

Jeg håber på det bedste for din kat. Jeg håber på, at den er velkommen i det nye hjem, så den ikke bare bliver smidt ud, fordi du ikke "gider" den. Den har jo også et "krav" på at blive værdsat af dig og din familie.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-01-19 15:14

Nu har jeg haft kat de sidste 30 år og det har endnu ikke været et problem.
At der sidder nogen som kommer med kommentarer om at det er synd for katten.
Nej, den har vinterpels og der er bygget et lille skur på den anden side af døren.
Lad være med at dømme og spar mig for jeres uvidenhed.
Jeg efterlyste blot svar på om man kunne svække en magnet !!

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-19 16:54

Hvis den ikke er for stram den ene vej (ind) burde den vel heller ikke være mere stram ud.
Ville nok prøve at sætte noget i klemme så den står åbent ved træning og prøve og se om det ikke kan lykkes.
Eller prøv og give lemmen lidt motion. Går ud fra den er af plastik, så et smøremidler hjælper nok ikke her.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-01-19 17:09

Ja, vi øver og øver med de bedste godbidder der er på markedet.
Lige nu har jeg netop sat en lille kile i, så det er nemmere for ham.
Og 1 gang er passeret uden problem.
Så tænker at med tålmodighed, guffere og øvelse, så kommer vi i mål.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-01-19 21:11

Tak for svaret bodillouise.
Jeg tror vi holder os til kilen i et par dage.
Så fanger han nok pointen ??