/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Ej ride, eller løs hund på strand
Fra : nosunshine5
Vist : 176 gange
100 point
Dato : 05-01-19 19:07

Jeg er åbentbart blevet stillet til ansvar for at kommuner har sat skilte op med påbud for brug af og ophold på stranden.

De grunde jeg kom med var så ikke gode nok.

Det er heste må rides på den ubevokset del af stranden og kun være på stranden 1. til 31 maj.

Hunde mp være på stranden i snor mellem 1. marst 31 oktober
Samt ikke være i klit og strandområde 1. maj til 1. september.

--Måske er der nogen kandutter der kan være behjælplige, da mine gæt jo ikke tilfredsstiller-.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 05-01-19 21:06
Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 05-01-19 21:10

Ride på stranden
Du må ride på stranden i perioden fra den 1. september til den 31. maj - men kun på arealer, hvor der ikke er bevoksning, og hvor der er lovlig adgang.

Hold hunden i snor
Hunde elsker også naturen, og det er rart at se dem tumle om- kring. Derfor er hunde
også meget velkomne i naturen – de skal blot være i snor. Eneste
undtagelser er i de særlige hundeskove og på strande i perioden fra den 1. oktober til den 31. marts. Husk også, at hunden altid skal være i snor, hvis der er græssende hus- dyr i nærheden.

Ved ikke om det er svar nok

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-19 23:20
Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 06-01-19 17:37

Det er alle svar med regler og påbud om hvad man ikke må eller må.

Ikke hvorfor. --- Det er det jeg er ude efter. Jeg kan resonere mig til hvorfor. Men det er gæt. ;)

Men katekismus svar fandt jeg da ud af at man ikke må sætte skræmmeskilte op. Eksempelvis advare mod hugorme.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-01-19 19:28

Heste og hunde pga bade/strandgæster er de desværre ikke velkommende i sæsonen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-19 10:19

Jeg må indrømme, at jeg ikke fattede dit spørgsmål

Hvilket skilt har du opsat og med hvilken tekst.
Har du grund ned til havet?

Stranden råder du vel ikke over?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-19 00:07
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-01-19 16:05

Hvordan kan du blive stillet til ansvar for, at kommunen har sat skilte op??

Er det da dig, der på forlangende fra højre sted i kommunen, har udført arbejdet med at sætte skiltene op, og nogen nu har fået ondt et vist sted over det??

Citat
Det er alle svar med regler og påbud om hvad man ikke må eller må.

Ikke hvorfor. --- Det er det jeg er ude efter

Begrundelser for hvad man må eller ikke må??

Det er sgu ikke nødvendigt.

Det er simpelthen så enkelt, som at når loven foreskriver det er sådan, så behøves ingen begrundelser!!

Og vi tager dem lige igen:

Hovedreglen er: Hunde må færdes uden snor på strandarealer i perioden 1. oktober - 31. marts HVIS de er i følge med, og under fuld kontrol af, en ledsager. Og, at hunderacerne på forbudtlisten er forsynet med mundkurv, hvilket de altid skal være i offentligheden.
Og hvis ikke andet er anført ved skiltning eller lokalvedtægter for et givent område.

Og med hestene: Man må ride på stranden i perioden 1. september - 31. maj, men kun på arealer, hvor der ikke er bevoksning, og hvor der er lovlig adgang, og hvis ikke andet er anført enten ved skiltning eller lokalvedtægter for området.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 28-01-19 21:43

Dova siger
"Det er simpelthen så enkelt, som at når loven foreskriver det er sådan, så behøves ingen begrundelser!!"

Så en lov er en lov så skide være med at den kan begrundes eller ej? ;)

Man politkerne vil ælske dig på borgen. ;)

Annuller spørgsmålet
Fra : nosunshine5

Dato : 28-01-19 21:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål