/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Afmelde stjålet knallert
Fra : thulin
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 04-01-19 15:54

Med det nye regler for køretøj og forsikring, har jeg modtaget et brev at jeg vil få dgasbøder a 250kr for en knallert uden forsikring.
Knallerten er meldt stjålet for 10år siden og forsikring selvfølgelig afmeldt, også for 10år siden.
Motorkontoret siger de ikke kan hjælpe, må selv læse vejledningen på deres hjemmeside ???

Kan ikke umiddelbart gennemskue hvordan man afmelder en knallert.
Man kan afmelde stjålne bilplader osv.

Nogen der har erfaring med hvordan den nød knækkes .

Skal man have fat på en advokat som kan fremsende en skriftelig indsigelse ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-01-19 18:29

Hvis den havde nummerplade, skal den afmeldes eller meldes stjålen.
Ellers kan jeg ikke forstå at politiet efter 10 år først finder ud af det nu.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 04-01-19 18:56

Har haft samme problem.... Forsikringsselskab og politi indrapportere intet til Skat. Det skal man selv gøre.

I Danmark skal man "selv" indrapportere det til alle 3 indstanser ved tyveri af motorkøretøj.

1) Politianmeldelse af køretøjet
2) Afmeld ansvarsforsikring/forsikring ved sit forsikringsselskab
3 ) Afmeld sit køretøj ved Skat (Gælder også pladerne/stjålet plader)

Så I dit tilfælde skal du bare Logge ind på Skat hjemmeside/Motor og afmelde pladerne til dit køretøj via dit registrerings­nummer og nemiD. (Motor/Plader/Erklær nummerplader bortkommet)

McBobo

http://www.tastselv.skat.dk/