/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Afinstallerer
Fra : kipumi
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 27-12-18 23:22

Jeg har børnebørnene på besøg. Ham på 13 har spillet i nat, mens jeg sov, jeg troede at jeg havde lavet en profil så han ikke kunne downloade noget, eller foretage sig noget som helst uden min tilladelse, men det har ikke virket. Nu skal han rejse hjem - og jeg vil gerne vide, hvor jeg kan se hvad han eventuelt han downloadet, og hvor jeg så kan slette det. Jeg er ingen ørn, så vær rar at fortælle mig meget præcist, hvor jeg skal lede, og hvordan jeg gør. Jeg kan se han har oprettet sig som en familiekonto - den kan jeg godt fjerne mener jeg, men han har i al fald også spillet mindcraft m.m. Åh hvor ærgerligt at skulle være SUR.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-12-18 23:28

Du laver bare en systemgendannelse til før han installerede sit spil på computeren.

Ind i Indstillinger - find Systemgendannelse, så skulle den ged være barberet...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-12-18 23:54

Æh! Hvis der er installeret noget, forsvinder det ikke ved en systengendannelse. Som ordet siger er det systemet der gendanne, der afinstallere ikke spil osv.
Installer iobit uninstall er, og gennemgå listen med installerede programmer/spil og afinstaller de ting du mener er dukket op. Jeg kan ikke huske om installationstidspunktet fremgår af listen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-12-18 00:08

Det fremgår hvornår installationen er foregået - husk at hente programmet fra Iobit og ikke fra andre steder https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller.php?b

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-12-18 00:11

Nemlig 'poten' kun hente programmer fra de officielle sider. ????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-12-18 09:42

Hvorfor installere tredje parts programmer? Hvorfor ikke bruge windows selv. I windows 10, Apps og Funktioner, kan du se installationsdatoen, i Windows 8.1 og ældre kan du se det samme i Tilføj/fjern programmer. Kig efter den dato han har brugt computeren.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-12-18 11:14

Citat
Hvorfor installere tredje parts programmer? Hvorfor ikke bruge windows selv. I windows 10, Apps og Funktioner, kan du se installationsdatoen, i Windows 8.1 og ældre kan du se det samme i Tilføj/fjern programmer. Kig efter den dato han har brugt computeren.

Meget simpelt, den indbyggede afinstallations funktion i Windows har aldrig nogen sinde været særlig effektiv. Derimod fjerner Iobbit Uninstaller alle efterladenskaber der gemmer sig diverse steder såsom i registrerings databasen, fælles biblioteker osv.
Jeg lavede selv forsøget i Windows 8.1, afinstallerede et program med Windows funktionen, og tjekkede om alt var væk med Revo uninstaller (Betalingsudgaven), som har en funktion til at finde efterladenskaber efter programmer der er afinstalleret, den fandt en hel del i registry og et par glemte mapper/foldere der ikke var slettte. Jeg installerede pogrammet igen og kørte så Iobi Uninstaller, og efterfølgende så igen Revo Uninstaller, denne gang fandt Revo ingen efterladenskaber, sååååå!
Brug enten Revo eller Iobit uninstaller er min anbefaling.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-19 19:05

Når du installerer iobit uninstaller (fra potens adresse) kan du rulle ned i installerede programmer og sikkert finde og afinstallere dem.

Når du gør det, kan der dukke noget op men det skal du bare krydse væk og vente til iobit er færdig.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 01-01-19 20:25

Tak for svaret Eyvind. og godt nytår - jeg har fået fjernet al det, som jeg kunne se var installeret. Pyha. Jeg må finde ud af at lave en konto til drengene, så de ikke kan rode på min pc. TAK