/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Blandingsbatteri giver kun koldt vand?
Fra : vagn2901
Vist : 167 gange
100 point
Dato : 23-12-18 17:31

Kan det mon repareres? Det er ca 25 år gammelt og meget pænt. Jeg har taget et billede, men kan ikke finde ud af at indsætte det? Det er Gustavberg og kun til bruseren.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-12-18 21:36

Skift det! Du kan købe dig til et termostatbatteri for 400 - 700 kroner. Vær bare sikker på, hvoe det kolde og det varme vand kommer ind. Normalen er varmt i venstre, koldt i højre side. Ellers bliver det væsentlig dyrere.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-12-18 06:04

Med den alder, så er det helt sikker totalt tilkalket indvendigt, på 'den varme' side!

Man kan afmontere det, adskille, og afkalke hele molevitten
Men kig først efter om der sidder en 'tråd si' i 'indgangen' for det varme vand!
Rens og afkalk denne, hvis den er monteret!

Men et godt blandingsbatteri, der sikkert er meget bedre og mere vandbesparende, er ikke så dyrt, og sikkert billigere end at renovere det gamle

HUSK, som nævnt, lige at checke hhv. kold og varm indgang, så du køber et med samme indgange for hhv. koldt og varmt vand!!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-12-18 06:09

PS.

Med hensyn til billeder på kandu.dk, så kan man ikke indsætte billeder direkte, men f.eks uploade dem til --> https://picee.dk/ - Så lægger man linket til sit uploadede billede ind på kandu.dk

Så kan dine læsere klikke på linket og se billedet via https://picee.dk/ - Ikke så svært

Eksempel --> https://picee.dk/6675-2018-12-2406h0718

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 08-01-19 19:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål