/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min markør på pc
Fra : FrejaFlop
Vist : 199 gange
20 point
Dato : 21-12-18 13:31

hej Kandu..normalt er min markør på PC en "hånd" ...for tiden er der noget galt....da markøren viser et andet symbol og "lissom" ikke virker som den plejer. Hvad er der mon galt? Er det en virus? eller kan jeg gøre noget i indstillinger fx. ?
Pls help.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-12-18 13:42

I kontrolpanel, under Mus, faneblad Markører kan du indstille udseendet af den

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-18 13:48

Tjahh! Nu er det jo en lidt tynd beskrivelse du kommer med, men det er ret normalt at markøren skifter udseende alt efter, hvilken funktion der er til rådighed, i henhold til hvad den peger på.
I et tekst felt er den en lodret streg, normalt er en pil standard, på en hjemmeside skifter den til en hånd der peger når den står over et link, så der er mange muligheder, og som Bille1948 indstiller du dette i kontrolpanelet. Du kan muligvis have besøgt en lidt skummel side, som har ændret dit skrivebords-tema, og dermed også udseendet af musemarkøren.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 21-12-18 14:08

tak Brassovitski...jeg forstår hvad du mener....men den skifter til noget jeg ikke kender..og den seneste tid er det også blevet sådan på min pc at jeg når jeg klikker på mine faner, så forsvinder de for mig....i stedet for at jeg åbner den fane jeg klikker på.....så jeg synes der sker lidt mange mærkelige forandringer.....jeg genstarter hele tiden...for det hjælper på mine "problemer" når jeg genstarter. Har du en kommentar til dette?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-18 14:12

Underligt at en genstar hjælper på problemet en kort tid. Jeg tror muligvis der har sneget sig noget 'snavs' ind på din maskine, eventuelt en virus eller noget Malware, men i første omgang skal du nog prøve at koble en anden mus til maskinen, for at udelukke en mekanisk fejl på musen.
Hvis det ikke er musen der har en fejl, kan du prøve at indlæse et gendannelsepunkt. Hvilken version Windows kører du med?

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 21-12-18 14:38

WINDOWS 10

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-12-18 14:47

Har du prøvet mit forslag?

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 21-12-18 15:28

Bille1948 tak for dit tip...har fulgt det

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-18 15:40

Citat
Bille1948 tak for dit tip...har fulgt det
, hjalp det så?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-18 15:43

Gendannelse af system og indstillinger til et tidligere tidspunkt.
https://helpdesken.dk/windows-7-systemgendannelse/
Tjek datoen på det sidste oprettede gendannelsespunkt inden du gendanner. Hvis det er meget gammelt, og der har været væsentlige ændringer på maskinen, er det nok ikke så smart at køre en gendannelse.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-12-18 05:42

Skift evt. batterierne i din mus Hvis den er trådløs naturligvis!
Det kan nogle gange hjælpe på en mus der ligesom er begyndt at leve sit eget liv

Markøren skifter jo udseende alt efter hvad man laver på skærmen, så det er helt normalt!
Som nævnt, så kan du selv indstille cursor mm. i kontrolpanel --> Mus, og så finde den indstilling der passer dig bedst.