/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Karen Mojel Alder: 3
Fra : modersvilje
Vist : 196 gange
400 point
Dato : 20-12-18 18:05

Jeg har i mange år ledt efter Karen Mojel, men så besluttet at hun nok var død i en ung alder!!

København, Sokkelund, Lyngby, et Huus, Frederiksdals Gods FT-1834, C2581
Karen Mojel 3 Ugift deres Pleiedatter

Jeg har gennemsøgt Kgs. Lyngby kirkebog uden held,
ligeså har jeg søgt på Kgl. Fødselsstiftelsen

Jeg er ret sikker på at det er dette par der er forældrene, de før senere en søn som er min forfader

København, Sokkelund, Lyngby, Thealyst, Lyngbye, 18, FT-1834, C2581
XXXXXXXXXX
Ferdinant Mojel 36 Ugift Gartner
Marie Ammonsen 22 Ugift hans Pige
.............................................................................................................
Ft 1840
Navn: Ferdinand Eduard Mojel Alder: 6 Civilstand: Ugift
Erhverv: hans Søn [Christian Ferdinand Mojel]

Så fandt jeg pludselig hende her; som må være den person jeg søger
Sorø / Øster Flakkebjerg / Fyrendal sogn / Folketællinger / 1840 / Opslag Nr. 16
Karen Møgel Kvinde 9 år født ca. 1831

Nu vil jeg så gerne finde hendes videre færd i livet, Konfirmeret Gift, Børn Død
og hvis der kan fremfindes andet om Karen

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-12-18 18:44

Er hun med de samme forældre i begge FTér?

Har du kigget videre i det sogn du fandt hende i i 1940, om hun er konfirmeret der?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-12-18 20:21

Hej
Jeg er 99% sikker på at hun er af disse forældre jeg har nævnt,
men hun har "altid" været plejedatter først på Frederiksdals Gods
(da hun forsvandt derfra troede jeg hun var død)
Men så dukker hun op i Sorø også som plejedatter (det glemte jeg at oplyse)

Jeg har ikke hendes fødsel i kirkebogen
så jeg kan ikke være sikker på forældrene,
men Mojel i Lyngby Så mon ikke !!!
FT 1845 med fødested ville være et hit af format

Og nej jeg finder hende ikke konfirmeret i Fyrendal sogn

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-01-19 10:16

Hej Alle
Jeg venter bare 10 år til, så finder jeg sikkert en oplysning mere på Karen,
og således der ud af, så med lidt held har jeg hende nok på min 200 års fødselsdag
MVK
Modersviljr

Annuller spørgsmålet
Fra : modersvilje

Dato : 05-01-19 10:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Karen er for vanskelig at finde, så Jeg får vente med hende lige PT
MVH
Modersvilje