/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstern HD fra PC Til Apple?
Fra : k_m_s
Vist : 182 gange
500 point
Dato : 17-12-18 15:56

Hej alle.

Jeg kender intet til Apple

Jeg har en ekstern Hard Disk med musik jeg bruger til min pc.

Kan den Hard Disk sættes til til en Apple computer og bruges, hvad med stik?

Kim

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-18 15:58

ØHHH! Kan en Apple PC overhovedet læse samme filtyper som en PC?
Prøv at lægge et par numre på en USB stick, og se om det lykkes. Jeg kender ikke noget til Apple som sådan, men kan godt forestille mig at de bruger et andet format.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-12-18 16:50
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-12-18 20:48

Jeg skal ikke overføre data til en Apple men bare afspille musikken fra min Hard Disk på en Apple.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-12-18 22:00

Kan du ikke bare købe en højttaler til din harddisk? Dem findes der en del af i dag. De behøver ikke være ret dyre...

Når du lægger musik på en apple, så vil den jo straks snuppe musikken og lægge den i skyen som en "sikkerhedskopi" og derefter vil du blive afkrævet penge for at få mere plads på skyen..

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-12-18 22:49

Det er fuldstændigt rigtigt at Apple computere bruger et andet filsystem end Windows. Men ligesom at der findes programmer og drivere til Windows som gør at man kan læse en Linux-disk i Windows så er jeg ret sikker på at man kan finde en driver til Apple som gør at man kan læse en Windows-disk på en Apple maskine.

Citat
Prøv at lægge et par numre på en USB stick, og se om det lykkes. Jeg kender ikke noget til Apple som sådan, men kan godt forestille mig at de bruger et andet format.

En USB-stick er ofte formateret med filsystemet FAT som kan læses af så godt som alle styresystemer på markedet. Idag bliver harddiske til Windows normalt formateret med NTFS som man ikke kan være sikker på at alle styresystemer kan læse uden videre. Så derfor siger det ingenting hvis en Apple maskine kan læse en USB-stick med filer fra en Windows maskine.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-18 22:55

Citat
Så derfor siger det ingenting hvis en Apple maskine kan læse en USB-stick med filer fra en Windows maskine.
Jo det gør, det fortæller da om filen/musikken kan genkendes eller ej af en Apple computer og musikken gengives.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-12-18 06:21

Hvis dine musikfiler ligger i de mest 'almindelige' formater, så som, MP3 og FLAC m.fl., så burde du kunne afspille dem som normalt.

Men, din musik skal importeres til iTunes på Apple maskinen, så systemet ved hvor musikfilerne ligger!

Det gøres sådan her - https://smallbusiness.chron.com/put-songs-external-hard-drive-itunes-53600.html

eller;
https://www.imobie.com/support/how-to-transfer-music-from-external-hard-drive-to-itunes.htm

Det kan tage noget tid, da de filer der ikke kan 'læses', bliver konverteret til det format Apple kan læse!

Mht. til stik, så er det oftest et alm. USB stik der kommer fra den eksterne harddisk, og her kan du muligvis få brug for en 'adaptor' der går fra USB han til den port på Apple maskinen der skal bruges, hvis ikke Apple maskinen har en 'normal' USB indgang!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-12-18 10:01

Citat
Jo det gør, det fortæller da om filen/musikken kan genkendes eller ej af en Apple computer og musikken gengives.

I første omgang må det vigtigste da være om Apple-maskinen overhovedet kan læse disken! De mest gængse filformater for lyd og video er standard! Om det er nødvendigt at konvertere/importere filerne således som Dogvillestar er inde på ved jeg ikke.