/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 og KasperSky ??
Fra : BerndJ
Vist : 302 gange
300 point
Dato : 17-12-18 15:21

Har lige købt mig en Microsoft Surface Laptop med Win 10. Er i tvivl om jeg bør installere Kaspersky?? Er Win 10 "sikker" nok?? Kan Win 10 overhoved "samarbejde" med Kaspersky (og omvendt)?? - Gode råd / erfaringer efterlyses - TAK!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-18 17:21

Kaspersky : https://www.kaspersky.dk/

Kan du roligt installere under Win10.

ZoneAlarm anti-virus kan fås med Kaspersky 'motor' (Core-Code) + Zone-Alarms Firewall på gratis licens:

https://www.zonealarm.com/software/release-history/zafavfw.html#

Jeg har brugt 'gratis' løsningen i en del år. Men nu betaler jeg licens og er godt tilfreds.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-12-18 18:35

Normalt er Windows 10 udstyret med den gratis Microsoft Defender, så du behøver ikke installere flere antivirus programmer, og slet ikke betale for dem.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-12-18 20:30

Windows Defender er et af de ringeste antivirus produkter på marked pt.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Selvfølgelig kan Kaspersky køre på Windows 10, det er at af de førende produkter, men jeg vil anbefale dig at købe bitdefender.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-12-18 22:00

Det er muligt, men nu har jeg brugt det i rigtigt mange, år, og jeg er aldrig blevet inficeret.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 300 point
Dato : 18-12-18 06:29

Min erfaring på området siger at den indbyggede 'Microsoft Defender' er nok til almindelig brug af PC'en.
Har ellers i årevis betalt for diverse antivirus programmer, bl.a Kaspersky m. fl..
Men de sidste par år har jeg kun brugt 'Microsoft Defender', og har ikke oplevet nogle problemer.

Må så lige sige, at jeg samtidig kører med 'Malwarebytes Antimalware' i Premium versionen, der ofte 'hyler' op hvis jeg kommer ind på en skadelig side, eller får downloadet noget snavs
Dog 'hyler' 'Microsoft Defender' også op ved downloads af snavsede filer!

Yderligere bruger jeg en VPN, til at sløre min færden på nettet.

VPN og 'Malwarebytes Antimalware' i Premium version koster mig ca. det samme som jeg plejede at bruge på antivirus i 'gamle dage', og med dette set-up føler jeg mig godt beskyttet

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 18-12-18 11:40

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar