/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kontolbog ver.3.0 (HIO-Soft) efterlyse!
Fra : Brassovitski
Vist : 169 gange
200 point
Dato : 10-12-18 13:59

Hej
Er der nogen der ligger inde med en installations CD til dette program?
Oprindeligt skulle det efter sigende køre på Win 98, så det er jo et 'lidt' ældre program.
En af mine bekendte havde det på en PC, som nu desværre er gået død.
Jeg e rselv i tvivl om, hvor vidt det overhovedet kan køre på f.eks. en Win 10 maskine.
Men det kunne da være sjovt at prøve.
Programmet skulle være til at registrere el-, gas- og vandforbrug.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-12-18 09:21

Kan ikke hjælpe med efterlyste program, men... lav selv en.

Jeg har siden 1993 ført "statistik" over mit forbrug af el, gas og vand, ved hjælp af Tabel i Word.

Det virker til mit behov. Her kan du indsætte celler og kolonner efter behov.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-12-18 11:31

Og hvis det laves i Excel, kan der også laves beregninger på basis af oplysningerne.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-18 16:00

Alt det med Excel er der ingen ben i, men det reder jo ikke historiske data som kun kan åbnes med programmet. Der er en programmør der har prøvet at lure, hvordan data filerne er strikket sammen, for evt. at kunne eksportere dem til Excel, men det var ikke muligt. Så programmet er et 'must', for at få adgang til de gamle data.