/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen internet
Fra : Troldepige
Vist : 333 gange
300 point
Dato : 05-12-18 23:28

Jeg beklager stavemaaden, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af soennens baerbare.

I mandags virkede mit internet fint paa min stationaere, men tirsdag formiddag kunne jeg ikke komme paa nettet.
Jeg ringede til Yousee, som oplyste, at den lokale antenneforening havde noget planlagt arbejde, som kunne giver forstyrrelser mellem kl 7 og 12.
Mellem kl. 14 og 15 kunne jeg stadig ikke komme paa nettet, og ringede igen.

En lidt overfrisk gut guidede mig gennem flere forskellige ting, bl.a. fik jeg installeret den nye router, som jeg havde modtaget for lidt tid siden. Stadig ingen net.
Soennens baerbare kunne heller ikke komme paa nettet.

I dag sad jeg og kiggede i vejledningen til den nye router, hvoraf det fremgaar, at det er vigtigt, at pc er slukket mens man saetter den nye router til. Det sagde han ikke noget om igaar, saa pc var taendt mens det blev gjort.

I dag blev jeg ringet op af en tekniker, som bl.a. kunne se, at den nye router ikke var aktiveret. Men aktivering gav ikke netforbindelse paa den stationaere, kun paa soennens baerbare.

Nu begyndte jeg, at taenke, om det kan vaere noget i den stationare, der er gaaet i stykker.

Jeg har vaeret inde i "Windows netvaerksdiagnosticering", og proeve noget fejlfinding.

"Fejlfinding fuldfoert:
Der er muligvis problemer med driveren til kortet Wi Fi ikke loest
Der er muligvis problemer med driveren til kortet Lan forbindelse ikke loest
Kortet "Ethernet" er deaktiveret. registreret

Fundne problemer:
Der er muligvis problemer med driveren til kortet Lan forbindelse ikke loest
Der er problemer med kortet traditionelt netvaerk mislykkedes
konfigurer kortet traditionelt netvaerk. Fuldfoert.

Der er muligvis problemer med driveren til kortet Wi Fi ikke loest
Der er problemer med driveren til kortet traadloest netvaerk Mislykkedes
konfigurer kortet traadloest netvaerk Fuldfoert

Kortet "Ethernet" er deaktiveret registreret
Aktiver kortet traditionelt netvaerk Fuldfoert

Jeg frygter jo, at jeg selv kommer til, at betale for den tekniker de vil sende ud til mig i morgen.

Er det nu jeg skal ud og koebe en ny pc?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-18 23:34

Du skal ikke ud og købe en ny pc, fordi at det trådløse netværk og netkortet er deaktiveret, du skal selvfølgelig bare aktivere begge dele, hvordan afhænger af din Windows version.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-12-18 23:39

Windows 8

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-18 07:19

Gå til --> Kontrolpanel --> Enhedshåndtering (tryk Windows tasten & R, og skriv control panel)

Under --> Netværkskort højreklikker du på alle punkter og vælger Fjern, og også slet driveren til enheden.

Efter du på den måde har fjernet alle enheder under Netværkskort, så genstarter du din maskine.

Genstarten vil tage lidt længere tid end normalt, da din Windows installerer nye drivere til dine netværksenheder.

Nu er dine enheder 'resat', og du burde kunne få forbindelse til nettet.
Hvis altså din router er aktiveret via Yousee
Din maskine skal være sat til routeren med et kabel under aktiveringen, derefter kan du bruge wifi!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-18 07:24

Du kan finde vejledningen til din Yousee router her - https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/installer-router

Hvis din router ikke selv kan finde aktiverings siden, så indtast denne adresse i din browser --> mitwifi.dk - Brug ikke Internet Explorer!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:18

Kan det hedde noget andet end enhedshaandtering?

System og sikkerhed?
Netvaerk og internet?
Hardware og lyd?
Programmer?
Brugerkonti?
Udseende og personlige indstillinger?
Ur og omraade?
Oeget tilgaengelighed?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-18 09:24

Du skal nok klikke på 'Vis efter:' og vælge små ikoner.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:27

Under hardware og lyd har jeg nu fundet enhedshaandtering, men der sker INGENTING naar jeg klikker paa netvaerkskort, og heller intet naar jeg klikker paa andre ting paa listen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-18 09:36

Du skal først klikke på den lille grå pil ved Netvækskort, for at udvide punktet, og derefter højreklikke på hvert enkelt punk og slette!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:37

Kan det vaere p.g.a. den manglende netforbindelse?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:37

Ok proever lige det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:40

Saa har jeg fjernet alle enheder under netvaerkskortet, og genstarter.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:47

Den genstartede hurtigt, og alt er som det var foer. Intet internet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:48

Jeg gik ud fra, at jeg skulle fjerne, ikke deaktivere, de forskellige "ting".

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:52

Kan det taenkes, at den ikke kan finde nye drivere naar der ikke er internet?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 09:59

Jeg har lige fulgt dit link til vejledningen.

Paa routeren er der to punkter der ikke lyser. nr. 1 og 3.

Nr. 1 blinker naar wps knappen er aktiveret, ilg. vejl.
Har det nogen betydning naar den slet ikke lyser?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 10:03

Du skrev tidligere, at min windows saa installerer nye drivere til mine netvaerksenheder, men kan den det naar der ikke er netforbindelse?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-18 10:57

Ja, driverne ligger i den Windows der allerede er installeret på din maskine, og behøver derfor ikke nettet.
Disse kan dog være af lidt ældre version, men opdateres når du kommer på nettet.

Ved ikke hvilken router du har!!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 11:05

routeren er, i dit link fra tidligere, den der hedder noget med sagem.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-18 11:12

Dem er der så lige 3 der hedder

Logger af nu - håber du får det løst!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-12-18 17:43

Sjovt som de telefon selskaber kan skrække livet af deres kunder.
Havde et lignende problem hvor de sagtens kunne se at mit modem virkede, hvilket det ikke gjorde.
Jeg skulle så betale for at få en teknikker ud, som straks skiftede modem og problemet var løst, og det var gratis.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-12-18 17:44

Modem = Router

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 18:32

Eftersom min søn kan gå på internettet trådløst via routeren, så mener jeg ikke det er routeren der er problemet.

Jeg kastede håndklædet i ringen, og har afleveret min pc til en virksomhed der reparerer pc'er,

Men, da jeg tog ledninger fra pc'en blev jeg obs på, at jeg så også fjernede den dongle (mener jeg den hedder), som har været brugt for at komme trådløst på nettet. Men jeg blev enig med mig selv om, at jeg da bare sætter et kabel i min søns bærbare (som jeg låner når han ikke er hjemme), og det virkede da også helt fint.
Men så kom knægten hjem, tog sin bærbare (fjernede kablet), og gik på nettet.
Vi tjekkede, at det var vores eget netværk han var på, og ikke en af naboernes, og det var vores eget.
Det undrede mig gevaldigt, for jeg troede jo, at det gik gennem donglen (eller hvad den lille tingest hedder).

Så nu tænker jeg, om de nye routere er lavet, så det ikke længere er nødvendigt med en "dongle", og kan det i så fald have forvirret pc'en, at have "donglen" sat til?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-12-18 19:28

Man skal ikke bruge en dongle når man har en trådløs router, med mindre der ikke er et WI Fi kort i PC'n. Mna kan få en dogle som kobler op via mobil telefon nettet direkte. altså behøver man ikke at have et trådløs net i nærheden. Hvis man bruger en mobil dongle, eller den sidder i maskinen er det meget tænkelig at maskinen har forsøgt at bruge denne til at gå på nettet, og dermed giver dig problemer med at komme på med kabel, da donglen muligvis aktiverer kabel netkortet i maskinen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-12-18 19:29

PS. I forbindelse med installationen af donglen er der garanteret samtidigt installeret noget software på maskinen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-18 22:34

Ja, der blev sandsynligvis installeret noget software sammen med donglen. Jeg husker det ikke præcis, det er nogle år siden, og det var min x der stod for "den slags".

Men min plan er ihvertfald, at ringe til reparatøren i morgen når de åbner, og gøre opmærksom på dette.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-12-18 10:25

Det er nok også det bedste at gøre, at aflevere den til et firma!

Især når du ikke følger de råd vi andre giver os tid til at skrive!!!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-12-18 17:26

Citat
Især når du ikke følger de råd vi andre giver os tid til at skrive!!!

Hvad pokker mener du?
Jeg fulgte dine råd fuldt ud, men de førte ikke til, at jeg kom på nettet.

Reparatøren har meldt tilbage, at de 2 teknikere der har været på opgaven ikke kan få den på nettet, så deres vurdering er, at en evt. reparation ikke vil kunne betale sig.
Pc'en er 8 år.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-12-18 21:57

Meget professionelle reparatører må jeg sige.
De kan ikke få den på nettet? Det lyder simpelt hen for ondsvagt. Nu ved jeg ikke præcis hvilken PC det handler om, men hvis onboard netkortet virkelig skulle være stået af og det er årsagen, så kan der hvis der er en ledig PCI sokkel blot sættes et kort i, alternativ kan der købes en ny dongle og installeres.
F. eks. dette: https://www.edbpriser.dk/produkt/edimax-en-9260tx-e/
Alternativ denne, hvis der ikke er en ledig PCI stik i maskinen:
https://www.edbpriser.dk/produkt/startech-com-usb-2-0-to-10-100-mbps-ethernet-network-adapter-dongle/
Iøvrigt, hvis maskinen kører Windows 8.1, burde den også kunne køre Windows 10. Så jeg ville nok vælge at sikre vigtige data, og så installere en helt ren Windows 10. En licens kan købes for en lille 'hund' på Amazon. Man kunne jo først køre denne upgrade advisor:
Artikel link: https://softfamous.com/windows-10-upgrade-assistant/

Direkte link til download af adviser programmet:
https://softfamous.com/windows-10-upgrade-assistant/download/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-12-18 22:35

Citat
Meget professionelle reparatører må jeg sige. [Hahahahaha] [Hahahahaha]
De kan ikke få den på nettet? Det lyder simpelt hen for ondsvagt. Nu ved jeg ikke præcis hvilken PC det handler om, men hvis onboard netkortet virkelig skulle være stået af og det er årsagen, så kan der hvis der er en ledig PCI sokkel blot sættes et kort i, alternativ kan der købes en ny dongle og installeres.Indsæt dit citat her

Men hvad pokker gør jeg, som ikke fatter en brik, og ikke ved hvordan man gør?

Det er en stationær HP, P6652, hvis det siger noget om noget som helst.