/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskriftskvalitet Samsung C480fw
Fra : hojriiskim
Vist : 143 gange
35 point
Dato : 19-11-18 21:12

Jeg har købt mig en brugt samsung laser printer, c480fw. Den havde stået stille lidt da jeg fik den. Der var nogle gule og råde misfarvninger som jeg kom frem til måtte skyldes toner inde i maskinen og formentlig på tromlet. Tog alt ud inkl tromle og tørrede af. Det virkede og der er nu ingen misfarvninger.

Jeg har dog det problem, at jeg ikke synes billede kvalitet og klarheden i farverne er ret gode. Lavede idag et test print på min fars samsung printer (lidt anden model men stadig laser). På dette billede kan man se det mørke som er fra min fars og det lyse som er fra min printer.

https://ibb.co/cTUjX0

Har prøvet en masse indstillinger og ting jeg har googlet mig til, men uden nogen særlig ændring.
Er der nogen der ved hvordan jeg får justeret kvaliteten på mine print så jeg får klarere farver og flottere billeder?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-11-18 21:24

Aldersforskel mellem de 2?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 19-11-18 21:27

Nogenlunde samme alder ud fra hvad sælger sagde (hans er også købt brugt for et halvt års tid siden). Hans er en smule ældre end min (hhv. 3 og 2 år)
Hans hedder 315 så vidt jeg husker. Ligner min meget, bare uden scanner.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-11-18 07:07

Har selv en Samsung CLP 325W laserprinter, og bruger Samsung's Easy Color manager til farvejusteringer.

https://www.google.com/search?q=Samsung%27s+Easy+Color+manager&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b