/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
gearskifte, skoda fabia
Fra : warrior
Vist : 261 gange
50 point
Dato : 18-11-18 14:35

Hej
Jeg har en Skoda Fabia 1,4 fra 2001, kørt 226000 km. Fik pludselig problemer med at kunne få bilen i 1. gear og i bak. Måtte starte i 2. gear. Stangen flyttede sig meget trægt når jeg prøvede, eller gik i 3. gear. Ingen problemer med de øvrige gear. Efter bilen havde stået i et par timer var der ikke nogen mærkbare problemer da jeg kørte igen, heller ikke dagen efter, men regner med det nok kommer igen. Kobling føles normalt, og der er ingen mislyde.
Har hørt der er noget som kan være slidt, men vil gerne have en mening herfra inden jeg evt. kører til mekanikeren.
Tak for svar

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-18 08:52

kopieret fra en google søgning:

Du skal have renset en passage for gearskiftet ovenpå gearkassen...
Der sidder noget plastik inde i et alu "hus", det irrer også blir gearskiftet trægt...

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 19-11-18 21:44

Jeg har kørt nogen kilometer efterfølgende uden problemer. Er der chance for det er gået i sig selv, eller bør jeg køre til værkstedet?

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 21-11-18 16:29

Tak for svaret transor.