/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Tilskudsprodukter
Fra : omahexen
Vist : 327 gange
200 point
Dato : 15-11-18 08:42

Man ser af og til reklamer,hvor der bliver reklameret med diverse produkter,som kan hjælpe en igennem den mørke tid,så som Vitea Pro o.s.v.,er der nogen der har positive erfaringer,eller er det bare for at lokke penge ud af godtroende ?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-11-18 11:14

Citat
...... eller er det bare for at lokke penge ud af godtroende ?

Ja.
Med mindre du faktisk lider af mangelsygdomme!

En sund alsidig kost, med masser af proteiner og frugt/grønt, er som regel nok til at holde én kørende.
På grund af lettere fremskreden alder - - , så tager jeg selv 'kun' en almindelig vitaminpille (Livol 50+), og der ud over silicium og ekstra kalktabletter, efter råd fra min læge.

Alt det 'gøgl' med at du forbedrer dit helbred, og alt mulig andet de fremhæver ved deres produkter, er noget der er udtænk på et reklamebureau.

De fleste producenter kan end ikke føre bevist (evidens) for at deres produkter ret faktisk virker.
De fleste er derfor heller ikke testet i kliniske forsøg, for at finde evidens for midlets virkning på mennesker.

Hvis man er i tvivl om sit helbred, og eventuelle mangelsygdomme/mangelsymptomer, så går man til sin læge og får en snak.
En simpel blodprøve kan opklare disse ting.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-11-18 13:05

Enig.
Ekstra vitaminer, især D og så en gang Ginseng som lige giver de ekstra kræfter man måske ikke lige kan finde frem til hverdag.
Skal ikke kunne sige om urte te har samme virkning, men jag tager jævnligt en kop Kamillete

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 16-11-18 08:09

Har også tænkt på Ginseng,men har ikke set noget der dokumenterer virkningen.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 16-11-18 08:28

Ginseng har, ligesom mange andre naturmidler, ingen dokumenteret effekt!

Derimod kan der være en del bivirkninger, især for kvinder, pga. indholdet af østrogen lignende stoffer.
Så vær varsom med det

https://min.medicin.dk/Artikler/Artikel/239

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 16-11-18 20:15

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-11-18 05:01

Kommentar
Fra : ElisaJ

Dato : 24-11-22 11:41

Jeg kan helt klart anbefale produkter fra https://wheyforliving.com/ - deres produkter har hjulpet mig meget med at tage muskel på