/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Ferietabletter.
Fra : sigfrid
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 13-11-18 10:23

ferietabletter er det det samme som amfetamin, kan man få noget der er mere skånsomt for at blive poppet op, få mere energi. Sover alt for meget.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 13-11-18 10:35

Nu skriver jeg ferietabletter er det samme som amfetamin, men det er kun noget jeg tror ved det ikke.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-11-18 10:48

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Farmakologi/ferietabletter

https://www.google.dk/search?q=HVAD+ER+FERIETABLETTER&rlz=1C1PRFE_enDK659DK659&oq=HVAD+ER+FERIETABLETTER&aqs=chrome..69i57.6222j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

DET SER UD TIL AT DET ER AMFETAMIN, IFLG. DEN STORE DANSKE FRA GYLDENDAL, DET KAN IKKE VÆRE SUNDT.

FIND UD AF HVAD DU KAN ÆNDRE I DIN HVERDAG, DET ER DER DU SKAL LEDE.

ARBEJDER DU FOR MEGET?

HAR DU FOR LIDT TID TIL DIG SELV?

KAN DU LAVE NOGLE SPÆNDENDE TING, DER VIRKELIG INTERESSERE DIG, SOM VI FÅ DIG OP PÅ DUPPERNE, KAN DET VÆRE DU FÅR MERE ENERGI

LEVER DU SUNDT, ELLER KAN DU ÆNDRE NOGET DER?

MVH AG112

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-11-18 10:57

Sund og nærende kost og masser af grøntsager!

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Farmakologi/ferietabletter

https://www.gladsaxe.dk/rusmiddelcentret/unge/om_alkohol_og_stoffer/fakta_om_amfetamin

1940’erne: Amfetamin fik folkelig udbredelse i 1930'erne, hvor en ny inhalator, Benzedrine, som skulle hjælpe med at åbne luftvejene, kom på markedet. Inhalatoren indeholdt amfetamin, og brugerne fandt snart ud af, at indholdet havde en opkvikkende effekt.
Opdagelsen førte til produktion af Benzedrine i tabletform, som bl.a. blev brugt til at holde soldaterne på mærkerne i 2. verdenskrig og Vietnamkrigen og til at behandle folk med søvnforstyrrelser. I Danmark blev pillerne også kendt under navnet “ferietabletter”, fordi de kunne holde far vågen, når familien skulle på bilferie.

Benzedrines effekt som slankemiddel var imidlertid lille, og bivirkningerne oversteg langt fordelene. Stoffet var afhængighedsskabende, og brugen medførte hjerte- og søvnproblemer og i visse tilfælde hallucinationer og paranoia. I midten af 60'erne kom amfetamin under narkotika-lovgivningen i Danmark og kunne ikke længere fås i håndkøb.
https://historienet.dk/samfund/dagligliv/slankekur-slankemidler-gennem-tiden

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-11-18 11:00

Nu er dette forum jo ikke en lægebrevkasse selv om der står noget lignende i overskriften.

Du skal selvfølgelig gå til din læge og forespørge ham hvad du skal gøre.
Alt andet er hovedløs gerning...

Der er jo ikke nogen der er eksperter på området, så du kan jo være syg uden at vide det og så blive vildledt af nogen, som f.eks. ikke kan finde ud af at skrive på en computer uden at have Caps Lock slået fra...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-11-18 12:09

Jeg forsøgte ikke at gøre mig klog, men ville med mine link gøre opmærksom på, at ferietabketter ikke er af det gode, og man kan blive afhængig, blive træt og skidt, og ferietabletterne kan være årsagen....

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-11-18 13:13

UNDSKYLD, JEG TOG SOM EN SELVFØLGELIGHED AT DU HAVDE VÆRET HOS LÆGEN TIL EN UNDERSØGELSE.

DET SKAL DU SELVFØLGELIG FØRST.

GOD BEDRING
MVH AG112

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 200 point
Dato : 13-11-18 15:13

Dagens ferietabletter eller piller, er uden de vanedannende stoffer og dem kan du roligt tage.
Du kan ikke få de gamle mere, og slet ikke for dovenskab eller for megen søvn.
Det nærmeste du kommer de gamle piller er Koffin som vist nok kan købes på Apotekerne.
At sove for meget kan være kroppens måde at genopbygge sig selv.

Hvad siger din Læge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-11-18 18:22

Jeg har for nyligt hørt i radioen, om en der led af søvnapnø, hvilket havde gjort, at han gik rundt og var træt altid.
Da han var kommet i behandling, og var blevet mere frisk, havde han snakket med en ven, som også gik og var træt altid, men vennen var overbevist om, at han ikke led af søvnapnø, men efter lægeundersøgelser vist det sig, at det lige præcis var det, der var hans problem, og han blev også mere frisk da han var kommet i behandling.

Så man kan tilsyneladende have søvnapnø uden at vide det.

Så, afsted til lægen og blive undersøgt, og nævn om det evt, kan være søvnapnø.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-11-18 00:59

Søvnapnøb kræver indlæggelse, eller en dyr maskine i hjemmet der overvåger vejrtrækningen og andet.

Men ellers har du ret, en god nats søvn og man burde ikke trænge til mere søvn.

Men det hele kan bare være en velfærds sygdom, som for meget alkohol og ellers dårlige livstils betingelser, som ofte ikke bare lige kan rettes op på med medicin.
Men en lang og træls vej med at vænne sig af med både det ene og andet.

Men du kunne begynde med en Øl før sengetid, det virker, men så skal man sikkert op med vand senere.
Jeg bruger tabletter med Baldrian og Humle, bare lugten af Humle og jeg føler sig træt og sover trygt.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 14-11-18 09:27

Tak for svaret abbaba.
Jeg vil undersøge på koffin piller.
Jeg har været i behandling for kræft i omkring 2,5år,( livstidsforlægende) nu er det 2måneder siden sidste kemo, men er så helvedes træt, så ville prøve noget andet og måske koffin.
Tak til alle der har svaret.
V.H Sigfrid.