/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Webmail i udu.
Fra : Mosebaek
Vist : 386 gange
300 point
Dato : 08-11-18 11:48

Win10.

Jeg har i lang tid haft webmail hos Yousee. uden problemer. Men nu har de været inde at "yde service", i form af en "opdatering"= crash.

De har smækket en forkert mail adresse på. Adressen tilhører min kones komputer. Har ikke været brugt i lang tid, da hun er gået over til gmail.

Jeg får ikke mulighed for at lægge den rigtige adresse ind, på "Min side" hos Yousee. (Den er fra min XP komputer).

Jeg har bandet og svoglet, grædt og grinet. Intet hjælper. Har skrevet til Yousee, da jeg ikke gider deres telefon lir. Har intet hørt endnu.

Er der en måde, som jeg måske har overset, så jeg kan få byttet den rigtige adresse ind ??

M.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-11-18 12:38

Du har overset den omstændighed, at du har være så 'heldig' at have Danmarks dårligste udbyder...
Det bliver ikke bedre før du skifter til et af de andre fornuftige selskaber der findes.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-11-18 15:07

Benyt dig af chatten, nederst i højre hjørne kommer en blå live chat
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/faq

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-11-18 15:15

Jeg bliver bare mere og mere glad for at jeg i sin tid oprettede mit eget domæne og har mine mails liggende på et webhotel langt væk fra de udbydere og teleselskaber jeg har haft siden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-18 16:44

Foreløbig tak for indsats. Jeg stopper nu med at bruge Yousee`s webmail.

Jeg har oprettet det på Gmail. Virker indtil videre fint.

Grunden til at jeg stadigvæk er kunde hos TDC/Yousee, og har været det i ca. 40 år, er at det kører meget stabilt. Både tv, bredbånd og mobil.

Og så har jeg den joker i baghånden, at det bare er at løfte røret til Altibox. Så holder Thy-Mors energi her 5 min. efter, for at montere fiber. Kablet ligger nemlig lige ude i vores hæk. Og har gjort det i flere år. Prismæssig er der vist ikke den store forskel.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-18 18:40

En lille trøst til Mosebaek. Vi har også YOUSEE og havde port ptoblemer efter opdateringen. Hvis din kones mail i sin tid var "første" mail, der blev oprettet, er din mail under din kones mail. Med andre ord: du er under tøflen.
Prøv at slette konens mail og se om du så ikke rykker op. Ellers prøv som foreslået chatten. Den virkede fint hos mig.
Vi burde også skifte til fiber, men så skal vi skifte vores B&O 6000 telefoner ud. Dem kan vi ringe internt med, tage med i haven osv. Men de dur ikke til fibernet.........og så skal der en ny installation til, med en grim kasse et sted i huset. Vi har også fastnet. Det er begrænset, hvad vi ringer ud og endnu mindre, hvem der ringer ind. Vi har begge en smartphone, men synes den er smartest, når den er slukket! . Vi vil ikke forstyrres i tide og utide. Sidste uge var der en masse opkald fra ukendte personer, endda fra Filipinerne. Træls!
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-11-18 18:53

Kandu
så få ringet
https://www.thymors.dk/fibernet/hvorfor-fiber

Når du handler lokalt, støtter du lokalt

Som kunde hos Thy-Mors Energi er du med til at støtte lokale initiativer i lokalområdet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-18 20:21

Ja gu`er jeg under tøflen, men min var/er første mail. Har haft den siden 2004. Konens er fra 2011, så vidt jeg husker.
Jeg vil prøve at slette konens mail. Men nu bliver Yousee`webmail kun nr. 2, på bekostning af gmail.

I min alder er det ikke så nem, at forny sig. Har det bedst med det gamle og kendte. (Derfor er konen heller ikke skiftet ud). Og derfor tøver jeg lidt med at springe på fiberen. Har også været inde at se på priser. Umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel, for samme ydelser.
Skønt guderne skal vide, at Yousee ikke er specielt billige.....men som nævnt, stabilitet.

B&O tlf ? Igen, vi holder os til goe gamle. Konen har en Nokia 6230i. Jeg har en Nokia 1600. Helt sikker en kinesisk pirat. Nokia vil ikke engang kendes ved den. Pris 300,- for ca. 10 år siden......i Brugsen. Men de dækker vores behov.

Og så lige et godt råd, til folk i min alder:- Du har nu nået en alder hvor du ikke bør spise og drikke økologisk længere.......du har nemlig brug for alle de konserveringsmidler du kan få.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-18 22:45

Fiber har - grundlæggende - en markant højere hastighed og er mere stabilt en yousee bredbånd, der i de fleste tilfælde fremføres på gamle kobberledninger, der irrer til.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-18 23:27

Jeg har aldrig haft problemer med hastigheden 40/10, så den del er jeg tilfreds med. At mine B&O telefoner ikke virker med bredbånd skyldes sikkert at de har forbindelse med en PSTN base og telefonstik. Iøvrigt har jeg bredbåndstelefoni. Hm...... hvorfor kan fiber så ikke bruges til mine telefoner?
Vi har tv gennem en antenneforening og Stofa og det har der endnu aldrig været vrøvl med.
Min mand har gmail, jeg kunne ikke finde ud af at sætte hans mail op hos TDC i sin tid.
Konserveringsmidler ? Du siger noget Mosebaek.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-18 23:40

Nu befinder vi os jo - hver især - i forskellige områder af TDC/Yousee´s dækningsområder.

Jeg kan f.eks. IKKE få 40/10, da det er gammelt, irret kobber, som deres folk reparerer på ca. en gang om ugen.

Så en 70/70, som er den billigste de har, og som oftest er hurtigere passer mig fint.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-11-18 10:10

Inden jeg flyttede fra Bagsværd til sydsjælland havde jeg en 30/10 forbindelse. Lige efter flytningen kunne jeg maksimalt få en forbindelse på 1,8/0,9 (målt!). Da fibernettet kom på plads fik jeg først en 60/60 forbindelse og idag har jeg en 100/100 forbindelse. Hvis kabler og teleskabe ellers er vedligeholdt så er det mest afstanden til centralen der kan være et problem.

Citat
At mine B&O telefoner ikke virker med bredbånd skyldes sikkert at de har forbindelse med en PSTN base og telefonstik. Iøvrigt har jeg bredbåndstelefoni. Hm...... hvorfor kan fiber så ikke bruges til mine telefoner?

Jeg er sikker på at den godt kan bruges i forbindelse med fibernet. Jeg har selv en B&O ISDN-telefon købt på et loppemarked som fungere fint sammen med mit fibernet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-18 10:47

Hej Sten
Her er lidt af forklaringen
https://arrowvoice.com.au/blog/difference-pstn-isdn/
Ingelein

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 09-11-18 11:03

Hvis du kan logge ind på din webmail, så kan du også logge ind på selvbetjening. Hvis du gør det og går ind under "Bredbånd" scroller ned til "E-mail" og klikker på "Detaljer" så kan du se de mail adresser som der er oprettet på dit abb. Du har mulighed for at oprette 5 mail adresser på et yousee bredbånds abb. Hvis du ikke kan se din email adresse så er den enten blevet slettet eller du er logget ind med et forkert yousee-login.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-11-18 11:05

Ok Ingelein. Men hvis du ikke ved om basestationen til dine B&O håndsæt er til ISDN eller analog så kig på stikket. Hvis den har samme bredde (ikke længde) som et netværksstik så er det ISDN. Ingen af fiberselskaberne har udstyr til ISDN. Men de findes, kan købes i tyskland, men de er svære at konfigurere. De er også noget dyrere end udstyret til analog. Jeg har også for mange år siden set en adapter som gjore at man kunne slutte en ISDN-telefon til en analog linie, men den gik jeg ikke særligt meget op i.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-11-18 10:37

Tak for svaret webnoob. Jeg vil prøve din løsning, når jeg får lidt mere tid.

Foreløbig virker det fint i Gmail.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-18 11:27

Forslag i windows 10:

Klik på den hvide konvolut > Konti > tilføj konto > rul ned til avanceret > internet mail (pop /imap)
Så kan du koble din TDC konto på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-18 14:41

Her er lidt hjælp til at køre med yousee mail

TDC-Yousee mail opsætning i windows 10

Start live mail (den hvide konvolut)
Klik på konti og vælg Tilføj konto
Rul ned og klik på Avaneret installation
Og så Internetmail
Mailadresse…………………ditnavn@mail.dk
Brugernavn………………….ditnavn@mail.dk
Adgangskode…………………koden til din mail
Kontonavn…………………..YouSee Mail
Send mail med dette navn……..eks. dit navn
Server til indgående mail…….pop3.mail.dk
Kontotype…………………..POP3
Udgående (smtp) mailserver……asmtp.mail.dk
V – Udgående server kræver godkendelse
V – Brug det samme brugernavn og kode til at sende mails
V – Kræv SSL for intended mail
V – Kræv SSL for udgående mail
Klik log på
Klik på udført
Sådan kører det hos mig med 50 / 10 på kobberledninger fra 1964 og der er ikke så langt til
til nærmeste telegrafstation.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-18 14:15

Du skal ikke regne med det jeg skrev ovenover - for min mail virker heller ikke nu.