/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Hold styr på økonomien?
Fra : Madsege
Vist : 502 gange
20 point
Dato : 02-11-18 15:37

Hej allesammen,

Har tidligere på ugen været taget et online lån fra sådan en side her: www.monino.dk

Dette fik mig til at tænke at det nok var på tide at få lavet et budget og jeg vil derfor spørge jer om i kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg kan opsætte et godt budget der holder.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-11-18 15:40

Ganske enkelt - brug mindre end du tjener...

OG hold dig fra disse mystiske låne sider, det bliver i reglen meget dyrere end at gå i banken!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-11-18 15:42

Budgetskemaer kan du finde i alle afskygninger gratis, men der følger jo ikke nogen garantier
med om de holder eller ej - det er du jo den eneste der kan sørge for!

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 20 point
Dato : 02-11-18 17:56

Brug er regneark eller bare et ark papir.
Først indtægt ( løn, boligsikring, børnepenge mm)
Der efter udgifter (el, vand, husleje, forsikringer,bil eller andet transportmiddel telefon, )
Husk at afsætte et beløb til ferie, gaver, tandlæge mm
Hvis du har en mappe hvor du samler alle dine regninger, så brug mappen/papir så du ikke glemmer nogle kreditorer.
Afgænger hvor mange udgifter du har plejer det ikke at tage mere end en til to timer at lave og det er sundt at tjekke sin økonomi og en gang i mellem, samt ændre i beløb (mere eller mindre)
Held og lykke

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 02-11-18 22:34

Enig med bodillouise MEN det allervigtigste er at du følger op - kontrollerer - kald det hvad du vil månedligt - ellers er det jo intet værd! Har du brug for en skabelon, så lad os vide, hvordan man skal formidle den til dig.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-11-18 06:10

At låne penge på sider som den du linker til er nok både det dyreste, og dummeste, du kan gøre!
Gå i din bank i stedet for, da udgifterne/renterne, som regel er meget lavere der.

De fleste der har en Netbank, kan lave et budget der, ved at udfylde de relevante felter.

Og hemmeligheden ved at have en sund økonomi?

Brug færre penge end du tjener

Så skal der nok komme 'luft' i budgettet efter nogen tid

Godkendelse af svar
Fra : Madsege

Dato : 04-11-18 18:30

Tak for svaret bodillouise.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-11-18 19:06

link til oplysende side
http://www.budgethuset.dk/budgetskema/

Kommentar
Fra : Økonomist

Dato : 05-12-19 10:04

Jeg brugte budgetskemaet fra dennne side

https://dankredit.dk/laaneansoegning/ her kan du både se, hvordan et færdigt budget kan se ud, men også downloade et til eget brug.

Dankredit har for flere i min omgangskreds været den økonomiske sparringspartner, som man typisk ikke finder i bankerne i dag.