/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ABS lampen lyser på min accord
Fra : kdarwich
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 30-06-03 21:00

jeg starter bilen om morgenen, men så høre jeg lyden af abs pumpen, samt bremsepidalen har små vepiratione, kort efter går det ud og tænder abs lampen. jeg kontrolere abs væskebeholder ( er spicial i honda ), og den var helt tom. jeg fyldt den op med olie, men lampen lyser stadigvæk, men jeg kan ikke høre pumpen, og den har indnu ikke tabt noget olie.jeg har høret at abs systemet skal udluftes. Der sider en udluftningsskru lige ved beholderen. Har prøvet abs men virker ikke, bilen blokere. Hvad kan jeg gør, og hvordan kan den udluftes. eller hvad kan det ellers være. på forhånd tak.

Kommentar
Fra : rathcke

Dato : 01-07-03 14:37

Hej!
Prøve lige at tjekke at dine abs, følere er intakte, hvis de er knækket hvilket sker af og til, ja så vil abs lampen lyse og bilen vil også blokere.

mvh.

Tommy

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-07-03 15:12

Har haft det samme problem... det er bare et lille stik i undervognen der driller p.g.a fugt/vand.
For mig sket der efter en tur i vaskehallen med undervognskyl.
Bilen bremser stadig, men få det ordnet af en mekaniker.
MVH

Kommentar
Fra : dkhv

Dato : 15-07-03 23:17

abs væskebeholder ??? abs bruger ikke væske ,men det du kan gøre er at få udlæse fejle data med en odb2 maskinen (hos honda eller den lokale værksted som har odb2 udstyr) derefter skal den føler sikkert udskriftes .