/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
"Till".
Fra : Mosebaek
Vist : 281 gange
200 point
Dato : 31-10-18 22:38

Hvem har skrevet denne flotte musikstykke. "Till" ??

Har også hørt den vokal, men den er aller flottest instrumental. Ikke mindst med de to øverste bands.

https://www.youtube.com/watch?v=XYnVNbCSFi0 * The locomotions
https://www.youtube.com/watch?v=8h10QwxBT7o * Bert Kaemperts orkester.
https://www.youtube.com/watch?v=mnT3FLDDd4c * Dave Monk
https://www.youtube.com/watch?v=L6yZwjPV49k * Roger Williams

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-10-18 23:34

Øh... efter nærmere efterforskning, og ved at åbne gluggerne, fandt jeg selv svaret.
Det står jo med flammeskrift i indledningen af Dave Monk`s version.

= Percy Faith and His Orchestra - Till (1957)

Faktisk dette år jeg blev konfirmeret. Så ikke just ny, men har aldrig hørt den før.
Har flere gange hørt navnet Percy Faith, men ikke lagt mere mærke til det.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-18 00:08

En kommentar er meget velkommen, om min musiksmag. Positiv / negativ.

Men den der roser mig mest, får pointerne.

Jeg har vist aldrig annulleret et spørgsmål.

M.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-18 07:15

Dejlig rolig afslappende musik, - det kan man da kun synes om

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-11-18 16:02

Ja,dengang blev der lavet musik.Var det ikke Percy Faith der skrev sangen "wenn a man loves a women" ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-18 17:28

Citat
Ja,dengang blev der lavet musik.Var det ikke Percy Faith der skrev sangen "wenn a man loves a women" ?

Ved ikke, men det skal undersøges. Er gået op for mig, at Percy Faith, var en stor Canadisk komponist og kapel mester. Har komponeret rigtig mange melodier. Ham burde jeg nok have kendt lidt mere til.

Men hans produktioner lever jo heldigvis endnu.

Bare denne her "Till", findes jo i utallige versioner.

M.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 01-11-18 20:03

Jeg har vist aldrig annulleret et spørgsmål.

Kikket på din profil
Du har annulleret 31 spørgsmål

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-18 21:24

Urias, nu behøver påstand ikke at være sandheden. (Din påstand, forstås).

Jeg har aldrig annulleret et spørgsmål. Ved godt der står nogle annulleringer, men det har jeg ikke selv været mester for.

Ved ikke hvordan det er sket, men der er vel noget med Kandu klarer den sag, hvis man ikke selv får lukket, efter en vis tid. Ellers er jeg svar skyldig.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-18 20:55

Tak for svaret katekismus.

M.