/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Special gave
Fra : svendgiversen
Vist : 315 gange
120 point
Dato : 31-10-18 15:13

En af mine venner har fødselsdag, men han sidder kørestol,
han har rigeligt med udstyr og tøj, så hvad kan vi give ham i fødselsdagsgave?

Nu er det jo blevet koldere, så jeg tænker på om der findes noget varmt til kørestole,
der er jo masser til babyer, men hvad til en ældre pensionist??

Kommentar
Fra : poten

Dato : 31-10-18 16:22

Indsæt din tekst her
Der er da sikkert lige så meget at få som til babyer kunne jeg tænke mig...

Om der ligefrem findes noget varmt til kørestole er jeg til gengæld i tvivl om...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-18 16:45

Giv din ven en oplevelse. Du og din samleverske kunne invitere ham med ud at spise. Sørg for at der er plads til en kørestolsbruger. Det er der mange steder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-10-18 19:06

Ja, der må da også findes noget varmt til kørestele

og om oplevelser har vi de sidste 3-4 år betalt derfor,
vi skal jo også til fødselsdag med en der ikke kan så meget mere.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-18 19:29

Et par lækre uldne handsker kan han da altid bruge. De findes også i skind med uldfoer.
Ingelein
Nb. Kan huske at du tidligere endte med at invitere i byen/restaurant

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 31-10-18 21:47

Et tæppe man kan ligge ind over sig.
Evt et lammeskind til at sidde på.
Hue eller vanter kunne også være en ide.
Ellers en tur i biffen, eller til en gang massage af ryg eller ansigt.
En tur til en udstilling.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-11-18 06:44

Man kan få såkaldte 'Køreposer' til folk i kørestole!
En 'pose' man har benene i, og som går op til r.ven, der holder en dejlig varm.
Har haft en jeg brugte på min el-ged, men gav den væk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-18 07:17

Ja, og man kan få en rumpevarmer

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-18 08:08
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-18 11:22

Citat
En af mine venner har fødselsdag, men han sidder kørestol,
han har rigeligt med udstyr og tøj, så hvad kan vi give ham i fødselsdagsgave?

Spørg ham dog om, hvad han ønsker sig. Jeg/du/vi kan da ikke gætte, om han ønsker sig noget til sin kørestol.

Det mest nærliggende er at give ham noget, som han ønsker sig. Hvis han ikke selv har ønsker, så kan det jo være, at hans hustru ved, hvad han mangler.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-18 12:05

Min kone synes ikke vi skal købe fodpose eller rumpevarmer,
han er jo underlagt hjemmeplejen og de sørger nok for det.

Hvis vi ikke får andre/bedre bud køber vi nok en vest,
til at beskytte mod den kommende kølige vind.

Hans kone vil sikkert foreslå en oplevelse og det gider vi ikke igen.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 120 point
Dato : 02-11-18 15:57

svendgiversen, jeg husker tydeligt denne tråd

https://www.kandu.dk/Spg174598.aspx

Citat
Hvis vi ikke får andre/bedre bud køber vi nok en vest,
til at beskytte mod den kommende kølige vind.

Har han ønsket sig en vest ??????? Jeg tror, at hjemmeplejen sørger for at han er pakket godt ind, når han skal ud i kulden.

Citat
Hans kone vil sikkert foreslå en oplevelse og det gider vi ikke igen.

svendgiversen, det viser ret meget om dig. For ikke så lang tid siden stillede du et "spørgsmål" , som du annullerede, men kan stadig læses. Det handlede om, at du snart ikke kunne gå mere, og ønskede brugerne på kandu med på din "sidste gåtur"

Så du er måske også noget til den alder, hvor det kniber med bentøjet. Det kan jo ende med, at du selv kommer til at sidde i kørestol. Jeg tror så ikke, hvis det skulle ske, at du kommer til at sidde i kørestol, at du ville blive glad for en vest.

Du skal også tænke på, at en oplevelse ikke kun er for din ven, men også en aflastning for hans hustru, som så vil få mere overskud til at passe ham. Du og din samleverske kunne jo medbringe mad, som I selv havde lavet og servere for dem, hvis du ikke vil være din ven bekendt på en kro/restaurant.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-18 18:32

Tak for svaret ans.