/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Smart tv
Fra : abbaba
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 28-10-18 22:33

Der sælges billige og måske gode tv under mærket Arena ved H Nyborg, men er de pengene værd.
Mig bekendt var Arena et andet og gammelt anerkendt firma.
https://www.harald-nyborg.dk/41000/tv

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-10-18 22:54

Det er efterhånden så mange år siden at Arena (som senere blev til Rank Arena efter branden) holdt op med at eksistere at navnet sikkert er blevet enten frigivet eller solgt.

Jeg kunne forestille mig at Harald Nyborg blot har snuppet navnet som de så sætter på en række TV som de så sælger som deres eget mærke.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-18 23:17

Nogen, der kender kvaliteten?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-18 02:37

Med de tilbudspriser, der findes på kendte mærker, ville jeg ikke investere i et fra Harald Nyborg.
En gang, og aldrig mere, sort skærm efter 2 års brug.

Priseks.
https://www.harald-nyborg.dk/p3722/arena-55-ultra-hd-smart-tv
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/lg-tv-uhd-55-55uj630v/p/100278893?cmpid=pris_01070207000000000000

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-10-18 07:50

Arena's TV er produceret i Tyrkiet!

Det er et tv, der er lavet af Tyrkiske Vestel, kan jeg se sidst i manualen.
Vestel laver tv under mange navne, bl.a. Finlux, JVC, og Arena.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-18 11:10

Det minder mig om noget som underviserne fortalte os da jeg var på et elektronikkursus tilbage i 80'erne. De skulle opstarte et kursus i radiotelefoni herunder walkie talkie. De havde indkøbt nogle walkie talkie'r for at vurdere hvilket de skulle købe som klassesæt og som eleverne skulle øve sig . De gjorde store øjne da de åbnede dem. Uanset hvilket fabrikat de havde så havde de fuldstændigt samme indmad. Kun eet af de indkøbte, et dansk, havde deres eget indmad. Så noget tilsvarende gælder helt sikkert også med TV.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 30-10-18 18:43

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-18 20:32

Tak for point

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 30-10-18 21:58

Var Bille1948 snarere et spørgsmål end et godt svar

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-18 22:33

Jo

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-11-18 23:12

Tror det, da vi åbenbart begge ville vide et eller andet om kvaliteten på Arene, ikke så meget om hvad der muligvis var bedre end andre, LG er for mig også noget der minder mig om efter ligninger, men bare mere og bredere aksepteret end F.eks Phillips og ITT var i gamle dage.
Jeg skulle bruge et TV der var til at holde ud at se film på og meget andet, WiFi, kunne det komme på nettet var det bare fint, og hvis det åbenbart også kunne afspille diverse film via et USB stik ville det bare virke perfekt hos mig.
Men syntes ikke der var svar på andet END osv.