/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
gul og gratis
Fra : jensviggo
Vist : 236 gange
100 point
Dato : 28-10-18 14:19

Har købt en motorsav på gul og gratis. Overført købsprisen til brugers bankkonto. Sælger skulle så i følge aftale levere den fredag eftermiddag, men det skete ikke.
Har siden skrevet ringet til sælger. Tar ikke telefonen, svarer ikke på sms, så hvad nu?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-18 14:24

Ærgerligt nok pengene er spildt.
Der er ikke andet at gøre end at oprette et civilt søgsmål og det kan sikkert overhovedet ikke betale sig...

Håber du får fat i sælger, det er din eneste mulighed.

Den smarte/uærlige narrer mange gange den godtroende...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-18 14:26

Igen igen.............

Længe siden jeg har været på Gul & Gratis, men, måske Gul & Gratis, har nogle data på ham.
Prøv at kontakte dem.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-18 14:30

Der er måske en mulighed for at din bank kan trække beløbet tilbage fra sælgers bankkonto

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-18 14:57

Er annoncen mon stadig på guloggratis?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-10-18 15:03

Annoncen med saven står nu som solgt.

Jeg prøver banken.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-10-18 15:33

Citat
Annoncen med saven står nu som solgt.

Der er også den mulighed at sælger kan have skrevet forkert på pakken. Og hvis den er sendt med Postnord så rider de ikke den dag de sadler, så den kan godt ligge på et postkontor et eller andet sted.

Du skriver ikke hvor længe siden det er du købte den eller hvordan du betalte. Betalte du med almindelig bankoverførsel til en konto i et andet pengeinstitut så går der et par dage før pengene står på modtagerens konto. Og først herefter bevæger han sig så afsted for at sende saven.

Og hvis den kører på benzin så får han sikkert også besked på at tømme tanken inden de vil tage imod den. Og bliver den sendt med benzin på tanken så bliver den sikkert standset undervejs.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-18 19:36

du skriver at han skulle levere den. Hvis det skulle være med postvæsenet kan der desværre gå nogen tid,inden den dukker op.
hvis han selv skulle komme med den, kan det jovære at han er noget sløv.
vent og ring igen i morgen. Der er nogle, som simpelthen ikke har telefonen åben i weekenden.

Det kan selvfølgelig også være at du er blevet fuppet. det sker især, hvis varen er urimelig billig.
Selv prøver jeg bedst mulig at chekke folk inden jeg køber med bankoverførsel.
Man kan altid se om en opgiven adresse stemmer med Krak adresseregister. Hvis de ikke er at finde lugter det allerede.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 28-10-18 19:53

Jeg ville hvis jeg kunne, skrive på annoncen og skriv til ham at du har overført penge til ham - men du mangler at se saven. Det vil gør at andre også ser det du skriver til ham og du advarer hermed også andre der måske skal købe noget af ham. Har selv prøvet det engang med et transportbur, sælger ville meget gerne have jeg skrev privat, men det gjorde jeg ikke. Så jeg fik buret efter en meget lang ventetid og sidste gang jeg prøvede at betale forud.
Derefter ville jeg kontakte gul og gratis og prøve at få hjælp af dem.
En anden gang ville jeg ikke overfører penge før varen er blevet leveret, så frem ville det måske være billigere st hente den selv eller betale en man kender for st hente varen.
Håber du for din vare eller pengene tilbage. Held og lykke.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-10-18 20:55

Banken kan INTET gøre. Du skal politi anmelde det og så krydse finger

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-18 23:49
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-10-18 07:52

Henvend dig til supporten på Gul & Gratis, og fortæl at du er blevet snydt!

https://support.guloggratis.dk/hc/da/articles/115004885209-Jeg-er-blevet-snydt-Hvad-g%C3%B8r-jeg-

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-18 08:10

Når jeg sælger noget i den Blå Avis, vil jeg da også gerne have betaling før jeg sender. Og det har været fint de måske 40-50 gange jeg har solgt noget. Det ville ærgre mig at betale porto oveni uden at få penge for varen.
Jeg betaler også før jeg får min købte vare. Er ikke blevet snydt endnu.
Pt. Vil jeg gerne kæbe en vare, som sælgers bror vil komme forbi med om 14 dage. Det er fint for mig, men sælger vil have pengene nu, for at stedfæste aftalen. Der siger jeg så at jeg betaler ved levering.
Ingelein