/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hjælp til udregning af Løn
Fra : McBobo
Vist : 193 gange
300 point
Dato : 27-10-18 00:06

Hej Kandu

Håber der er nogle kompetente kandu bruger i økonomi/skat/løn, som kan hjælpe mig i udregning og forståelsen af min ven's lønseddel. https://ibb.co/cDoLkq
Ud fra min egen udregning, ser det ud til han har fået godt og vel 1000.kr +/- for lidt udbetalt.
Kan det virkelige passe? I stedet for en udbetaling på 4477.kr, skulle den havde ligge på godt og vel 5500-5600.kr +/-........ eller?

Derudover kan jeg se fejl i benyttet skattefradrag (se bilag/links: 6) på 3390.kr (14-dage)
Det skulle kun havde været på 1695.kr, da han jo kun har arbejdet i 37 timer (1-uge)

Og hvordan lige arbejdersgiveren er kommet frem til søgnehelligdagsbetaling (SH) på 547,98.kr (21) er mig en total gåde i forhold til en procentsats på 9,15% (SH) efter overenskomsten 2018.

Derimod ser det meget bedre ud med feriepengene (12,5%) af overskud+løn
9530/100 x 12,5% = 1191,25.kr
Det passer OK... og er nok også det eneste tal/regnestykke som giver mening/er rigtigt, i forhold til lønseddelen. Næsten alle andre tal er lidt en jungle at finde rundt i... Især nr:1

(1) Hvor kommer lige dette tal fra: 11.269,23 ?? Hvad er det som bliver lagt til i forhold til overskud+lønnen på 9530.kr?
Det samme gælder for nr: 14,15,16 og 21

Hvordan kommer man frem til disse tal?

Håber der er nogle her på Kandu, som kan hjælpe mig med at udspecificere lønseddelen i et forståligt sprogbrug og udregning af alle elememter fra lønseddelen:
Især nr: 1, 14,15,16 og 21.... om ikke andet det hele. På forhånd tak.

McBobo

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-10-18 01:03

Hvad med at bede arbejdsgiveren forklare lønregnskabet?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-10-18 01:22
Annuller spørgsmålet
Fra : McBobo

Dato : 31-10-18 20:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål