/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
CVRnr
Fra : sigfrid
Vist : 291 gange
200 point
Dato : 24-10-18 09:13

Nogen der kan forklare hvordan det virke med CVRnr, kan man købe som normal kunde og hvad bliver eventuelt lagt oven på prisen.
VH Sigfrid.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 24-10-18 12:07

Når du er momsregistret for du et CVR nr. (Skal have fat i skat)
Du vil skulle lave momsregnskab (2-4 gange om året afhænger af omsætning)
Den vare du køber ind kan du trække moms fra, den vare du sælger skal du betale moms af.
Du kan desuden få afgift tilbage på olie (hvis det feks er landbrug du driver og har tank hjemme)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-10-18 13:02

Og i tillæg til Bodillouises indlæg vil jeg mene at selvstændige kan handle indbyrdes så garantibestemmelser bortfalder, og har muligheden for at købe billigere.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 24-10-18 17:21

Når vi køber en vare mener jeg ikke at garantien ryger fordi jeg er selvstændig.
Hvis jeg sælger en brugt ting skriver jeg dog købt som beset.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-10-18 19:10

For professionelle med opgivet cvr nr gælder den almindelig forbrugerbeskyttelse ikke.
Men man kan selvfølgelig reklamere hvis der er fejl på en købt vare.

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 200 point
Dato : 24-10-18 19:21
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-10-18 17:39

Når en bilsælger skriver "Sælges kun til cvr nr". så er det fordi han på den måde ikke skal stille de normale garantier, og du har dermed ingen reklamationsret.
Momsen kan du heller ikke rigtig bruge til noget, for du kan ikke trække moms fra på brugte varer

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 28-10-18 20:07

kortoververden jeg har aldrig hørt at man ikke kan trække moms fra brugt ting.
Vi har landbrug og hvis vi sælger en vogn, bliver der lagt moms på.
Hvis jeg køber en vare af en ikke momsregisteret person. Kan jeg selvfølgelig ikke trække momsen fra.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-10-18 20:09

Hvad du har hørt kan jeg jo ikke gøre noget ved, men hvis du lægger moms på brugte varer, så er det en omgåelse af loven

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 29-10-18 13:32

Tak for svaret bodillouise.
V.H Sgfrid.