/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan det betale sig at opgradere pc?
Fra : ara
Vist : 241 gange
100 point
Dato : 21-10-18 19:16

Hej.

Jeg har sådanne en stationær pc der ca. er 4 år.

Jeg vil gerne have en SSD harddisk og en større harddisk i den.

Det kan jeg vel få for omkring 1000 kr, men er pc'en så gammel at det ikke kan betale sig.
Man kan jo købe en ny for ca 3000 kr.

Data på min pc

AMD Ryzen 3 2200G
ASRock AB350M-HDV
G.Skill Value DDR4-2400 C15
Intenso SSD M.2 2280
LG GH24NSD1
Cooler Master MWE Bronze 450
Cooler Master MasterBox E300L
windows 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-18 19:31

Med en stationær kan du næsten altid ombygge og opgradere.
Du har jo allerede en ssd "harddisk" siddende så en større kan den vel klare.

Der er sikkert plads til endnu en ssd i dit kabinet - kig efter om der er kabler / stik til endnu en harddisk...............det står også i din manual
En ekstrea SSD til backup og lager er altid godt.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-10-18 19:50

Hov. Der er sket en fejl.
De data jeg har lagt op er på den nye pc til ca.3000 kr.

Her er de data der er på min nuværende pc.

Msi FM2-A75MA-p33 bundkort.
AMD Athlon X2 370k dual core prossesssor 4 GHZ
Grafikkort Radeon HD 6670
8 GB ram

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-10-18 19:51

Æhhh! Hvad er lige årsagen til at du vil opgradere?? Er det pladsmangel på systemdisken? Eller vil du bare have en ekstra HD i til data og backup?
Så vidt jeg kan se på det du oplyser, er der ingen info om antal RAM, antal HD'r og størrelsen.
Processoren burde være rigelig kraftig, alts efter hvad du bruger maskinen til.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-10-18 20:05

Jeg vil opgradere/købe ny da jeg efter den seneste Windows opdatering har mistet lyden på min pc.
Jeg har gjort alt for at få det til at virke, men det er ikke lykkedes.
Så jeg kan enten vælge at købe et lydkort og vil gerne have en SSD harddisk og en ekstra harddisk, da
dem der sidder i min nuværende pc ikke er SSD og de er ved at være godt fyldte.

Bruger pc'en til internettet og en del musikvideoer på Youtube.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-10-18 21:52

Du skriver ikke hvor stor din harddisk er, men hvis din beskrivelse passe, så har du en M.2 ssd disk og den er hurtigere end en traditionel ssd. Men der er ikke lige til at opgradere. M.2 ssd diske er på størrelse med en ram-stang.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-10-18 21:58

Jeg bliver lige nød til at opsummere, da jeg skrev forkert i starten og folk måske ikke helt har opdaget det

Disse data er i den nye pc jeg har set på.

AMD Ryzen 3 2200G
ASRock AB350M-HDV
G.Skill Value DDR4-2400 C15
Intenso SSD M.2 2280
LG GH24NSD1
Cooler Master MWE Bronze 450
Cooler Master MasterBox E300L
windows 10

Her er data fra den pc jeg har nu som jeg gerne vil opdatere, hvis det kan betale sig mht. de komponenter der er i den.

Msi FM2-A75MA-p33 bundkort.
AMD Athlon X2 370k dual core prossesssor 4 GHZ
Grafikkort Radeon HD 6670
8 GB ram

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-18 22:04

Overset. Du kan altid sætte en SSD i en computer og det forbedre klart performance.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-10-18 22:29

Hvor stor er HD i den nuværende?

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 22-10-18 16:07

Tak for svaret webnoob.