/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Ang. ny indvendig dobbeltbund i speedbåd
Fra : McCrack
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 30-06-03 19:32

Hvad vil det cirka koste at få lagt en ny indvendig dobbeltbund i en gammel speedbåd? Det drejer sig om 1,5 gange 2,5 meter. Er det en omkostningsfuld affære, og er det noget som overhovedet kan betale sig at lave? Er det noget som man selv kan lave, eller kræver det professionel hjælp?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-06-03 22:07

Hej McCrack
Jeg går ud fra at der er tale om en glasfiberbåd, og i så tilfælde er skroget jo den ene del af dobbeltbunden, så jeg formoder at det du vil skifte er den indvendige bund.
Jeg har selv gjort det i en 17' Fevikjolle for 15 år siden og da kostede det omkring en 800 kroneseddel. Men hvis du aldrig har arbejdet med glasfiber vil jeg fraråde dig at begynde på det da det kræver meget ekspertise og desuden er noget ikke helt ufarligt stads at arbejde med, du ved "handsker-briller og maske o.sv." Hvad det vil koste i dag med de timelønspriser vi har aner jeg ikke, men det bliver adskillige "tusser", men arbejdet kan udføres af ethvert bådfirma og kan vel laves på et par dage.
Men hvorfor skal den skiftes ? kan den ikke repareres?.
M.v.h.

Kommentar
Fra : McCrack

Dato : 30-06-03 22:33

Takker for svaret dabj. Der var store revner i den gamle indvendige bund, og pga. dette var de underliggende finerplader gennemvædet og temmelig rådne. Endvidere var der kommet vand indeni i bådens "vinger", og jeg så derfor ingen anden løsning end at brække den gamle bund op. Nu skal jeg bare have lagt en ny bund i - hvis det altså kan betale sig... Du skulle vel ikke kende en billig glasfibersmed i Nordjylland?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-06-03 22:44

Billig og billig HEHE, ~~~ er jo relativt, men prøv Nordmarine i Strandby, det var der, jeg købte materialerne i sin tid, og det er jo ikke materialerne der er den store omkostning.
I dag bruger man ikke træ, men skumplader der belægges med polyester og glas. Du kan godt lave det selv, men det kræver at du kender een, der kan, om jeg så må sige, undervise dig
God fornøjelse med projektet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:37

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj