/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Regler ved etablering af flyvebane
Fra : bodillouise
Vist : 273 gange
100 point
Dato : 20-10-18 18:17

Vores nabo er ved at etabler en flyvebane, tæt på vores hjem ??
Kommune har de lige glemt at oplyse om dette.
Ved ikke om de har haft fat i statens luftvejtjeneste (efter hvad jeg har læst skal man søge 3 mdr før påbegyndt arbejde ellers koster det en bøde eller min 4 mdr i fængelse)
En anden nabo vil have vi står sammen og laver en indsigelse, det er vi også enige i.
Da en flyvebane måske kan give os en værditab ved salg af ejendom.
Er der andre ting man skal være Obs på ?
Vi ved intet om hvor meget den skal bruges, om det er privat eller erhvervs mæssigt.
Har hørt det skal være til 3-5 personersflyv, der skal kunne lande.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-10-18 18:20

Det er da spændende

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 20-10-18 20:14

Spændene ja men kan også bliv dyrt for sine naboer

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-18 22:00

Der vil være nabohøring i sådanne sager, det får man ikke bare lige sådan lov til.
Jeg tror, du skal have fat i By og Landskabsafdelingen i din kommune.
Ring og hør om der er godkendt en landingsbane på matrikel det og det, og fortæl du er nærmeste nabo.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 07-11-18 21:02

Tak for svaret katekismus.