/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Fødselsdagsgave til en på 30 år
Fra : bodillouise
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 15-10-18 19:30

Den unge mand ønsker sig kun penge til våbenskab ( det gjorde han også sidste år), uden der er kommet noget i huset i nu.
Har det lidt øv med kun at give penge, da jeg selv syntes det er rat at kunne sige at dette fik jeg da jeg fylde 30 år.
Kan man tillade sig at købe en ting ( afhænger af beløbet på gaven så et pengebeløb oven i)
og hvad ville i evt købe. Beløbet er ca. 700-1000 kr.
Har tænk på en jagtbog, fad, en kurv med special øl (disse kan dog nok ikke gemmes)
Nogle gode forslag ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-10-18 19:53

Det er absolut OK at give en "kombigave".
Så opfylder I både hans ønske om penge og jeres ønske om at give en "gave" - og lur mig om ikke også fødselaren selv vil synes, at det nu er dejligt med en gave ?
Han lyder til at være et praktisk/fornuftigt menneske, så gaven skal absolut være noget, der er interessant for ham - og ikke en bog om hvordan man kogte kleiner i Nordsverige i 1800-tallet
Så noget, der relaterer til jagt/jagtvåben lyder fornuftigt i mine ører.
Held og lykke med købet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-10-18 17:40
Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 16-10-18 18:28

Han er gift, så en pebersven går nok desværre ikke ??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 16-10-18 21:46

2 par Termosokker til de kolde dage på jagt/fiskeri.

Eks. https://www.termoland.dk/shop/termosokker-1248p.html

Put så det 'overskydende' beløb fordelt i hver sok, som en lille 'overraskelse'.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-18 21:50

Ps. Når han får sokkerne på sin fødselsdag, så bed ham prøve at se om de passer i størrelsen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-10-18 03:30

Gift betydning ihenhold til ordbog

stof der virker skadeligt eller dræbende på levende organismer

Nu har han jo sat denne mekanisme i gang (nu når har ikke er pebersven ????)

https://dolk.dk/gravering-i-kniv

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-10-18 16:11
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-10-18 16:20
Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 22-10-18 20:58

Tak for svaret molokyle.
Det er blevet til tykke strømper, lommelærke sæt, DR Nielsen samt penge i sokkerne.
Der var lige to andre der gerne ville være med, så lidt kontakter blev det til.
Er lagt i en fin kurv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-18 18:59

Tipper-Topper bodillouise.

</MOLOKYLE>