/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Oversæt PDF
Fra : jesper.s
Vist : 202 gange
200 point
Dato : 12-10-18 16:34

Hej.

Jeg har et Tyrkisk PDF dokument, jeg gerne vil have oversat til Dansk.
Jeg har prøvet google translate, men den vil ikke.
Er der et program der kan, uden det koster en formue?

God weekend

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-10-18 17:27

Du kan jo ikke 'oversætte' en pdf fil lige så lidt som du kan oversætte enhver anden fil!

Det er jo teksten i dokumentet du skal oversætte - det kræver jo computeren kan læse teksten først, altså skal du have gjort teksten læsbar ved at gøre det til en f.eks. Word-fil.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-10-18 12:10

Det tyder på at det et scannet PDF dokument og ikke et tekstdokument, gemt som PDF

Hvis du ikke kan kopiere teksten ud, så denne kan indsætte i et dokument som redigerbar tekst. Skal du finde et program der kan OCR genkende bogstaver og ord. Prøv at søg på OCR PDF.

At få det til at virke kræver, at OCR program har de sprog tilknyttet, som teksten er skrevet i.

Adobe profesional kan vist godt løse opgaven, med at hente teksten ud i redigerbar form.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-10-18 16:37

Ind i acrobat og så gem som word dokument. Copy teksten og indsæt i google. translate og så der den skid slået.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 16-10-18 12:11

Har du fået det lavet?