/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word og excell som standalone programmer
Fra : johnnyBP
Vist : 285 gange
50 point
Dato : 12-10-18 15:26

Jeg har ikke behov for den store officepakke, da jeg kun bruger word og excell.
Kan man få disse programmer eller nogle der kan det samme sam standalone (helst som gratisprogrammer).
Jeg overvejede "open office" indtil jeg så på "wiki" at de kun går til og med office 2003.
Jeg benytter flere computere og vil godt have adgang til at læse og redigere mine word og excell filer fra dem alle, da jeg gemmer mine dokumenter i "skyen". Men det for dyrt og besværlig og for pladskrævende at have office liggende på alle maskiner og office 365 er alt for dyr for en pensionist

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-18 16:38

Jeg er ikke sikker på at du blot kan downloade tekstbehandling og regneark. Men et godt gratis og up to date alternativ til Microsoft Office er:

https://da.libreoffice.org/

Det er også yderst sjældent at jeg bruger andet en Writer og Calc (alternativerne til Word og Excel). Men da det er gratis så skidt med at det hele er der.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-10-18 17:21

Under installation en af office pakken kan du vælge hvilke af programmerne du vil installere, så der kan du bare vælge alt andet fra end Word og Excel.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 12-10-18 17:33

Hi Webnood
Korrekt men prisen for en flerbruger installation er bare for høj, og efter 2 installationer lukker Microsoft for flere. På en bil kan man frit flytte hjulene rundt mellem andre biler- det er helt naturligt - det går bare ikke med software.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-10-18 19:40

Office kan lige som Windows installeres 10 gange, er det office 365 kan det installeres på op til 5 enheder. Og dog alligevel kan man installere det flere gange, hvis man ved hvordan. Lige nu kan man købe 2016 Home & Business til 499,- hos Wupti.com

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 14-10-18 10:58

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Det var ikke lige det jeg håbede på, men det virker og er gratis.
Det undrer mig at der ikke findes småprogrammer derude som bare lige kan det- altså åbne og redigere word og excel filer. De findes jo i massevis til PFD og diverse billedformater, så hvorfor ikke også til word og excel.
Nå men alligevel tak til alle der har bidraget.