/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Androit program søges
Fra : Eyvind
Vist : 354 gange
500 point
Dato : 10-10-18 14:30

Jeg søger et program til filhåndtering på min Tablet.
Programmet bestod af to vinduer som eksempelvis kunne føre filer fra indbygget hukommelse til eks. et USB stick.
Programmet minder lidt om det gamle commander.
Programikonet har et stykke væktøj på skrå henover ikonet, som havde brunlige farver.

Der var vrøvl med systemet og idioten havde ikke lavet backup. (mig)

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 10-10-18 17:12

hvad med Total Commander - file manager

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-18 17:20

Tak - Jeg har hentet den og vil prøve den lidt - den ligner den jeg leder efter.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-10-18 17:35

der er masser af plug-in til Total Commander
blandt andet USB Stick Plug-in-TC og FTP Plug-in og LAN Plug-in

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-18 18:36

På Android benytter jeg da den indbyggede default 'filemaneger' app : "ALBUM

Kan den ikke hvad du behøver?

De tre streger øverst i menuikonet giver dig jo mulighed for at flytter hvad som helst, hvorhen end enheden er tilsluttet eller til/fra dit hukommelseskort.

Nu bruger jeg Sony Xperia ZA android mobil og de (Sony) har et program som problemfrit flytter mellem f.eks PC og Mobil (..og dennes hukommelseskort) XPERIA COMPAGNON ..som ligger på PC'en. Selvfølgelig skal man angive på mobilen, når man tilslutter mobilen via USB til PC; at man ønsker filoverførsel ml. Mobil og extern tilsluttet enhed. Som default (standard) er forbindelsen over USB ml. Android og PC via USB blot en 'oplader'. Dette laver man om til: Filoverførsel.

Nu kan du bruge stifinder på PC'en som sædvanligt.

Internt på mobilen vælger man blot de filer man vil flytte (..afmærk filerne.. een eller flere? ..og vælg så i menuen: FLYT). Derefter får man valget om HVORHEN? Vælg en mappe (drev) og vælg: Flyt til ..i den tilsvarende

Piece of cake!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-18 18:39

Ps. Læg ud med ALBUM ...vælg menuen med de tre vandrette steger og vælg så: MAPPER.

Resten står ovenfor i mit indlæg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-18 18:40

Du ka' jo da bare kopierer via omtalte 'filoverførsel' til PC. Derfra kopiere til USB

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-18 19:00

Ppps. Min 'pointe' er; at alle andre 3.part APPs til filoverførsel er 'højtbelagt' med 'snoofing and spoofing'':

a.) https://www.urbandictionary.com/define.php?term=snoofing
b.) https://www.quora.com/What-is-snoofing

Derfor har jeg højst 5-7 3.part APP's på mobilen og det er begrænset til de tilfælde, hvor standard APP's i Android ikke kan klare opgaven/funtionaliteten selv.
Omend det kræver et pat 'klik ' mere
*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-18 19:26

Tak for svaret dk. ............................

Jeg skulle lige ind og se om den ikke bare kunne læse mit usb-drev via OTG kabel og det kunne den, endda uden nogen plugin.

Og så fandt jeg noget backup af alle de programmer som tidligere har været installeret - bl.a. det program som jeg efterlyste, der hedder "lonelycatgames.Xplorer"

Nu skal jeg bare finde ud af hvordan det hele sættes ind igen. Programmerne og en masse filer ligger på det indsatte sd kort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-18 19:47

den hedder X-plorer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-18 19:55

Molo - Det er en ældre tablet jeg bruger og en ældre bruger som tabber let. (75 + )

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-10-18 20:12

sådan, go fornøjelse