/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ledning til LED spot?
Fra : zebra2zebra
Vist : 98 gange
20 point
Dato : 09-10-18 21:11

Jeg er ved at sætte nogle LED spot op. Jeg sætter dem op ved at bore et hul i loftet op så skubbe spotten op i isoleringen. Hvilken slags ledninger skal jeg trække mellem spottene?

Jeg har noget ledning liggende, der er 2 x 0.75 mm2. Jeg bruger det til at trække fra lampeudtag hen til lamper. Fx lysekroner, pendler og lignende. Jeg kalder det for 'blød lampe'. Det er der en, der engang har sagt at det hedder. Kan jeg trække 'blød lampe' hen til mine LED spot?

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 09-10-18 21:16

Det er denne spot jeg bruger:
https://www.greenline.dk/k/belysning-lamper/indbygningsspot-downlights/indbygningsspot-230v/p/easy2light-indbygningsspot

Der skal en 5 W LED pære i. 5 W er ikke særlig meget.

Annuller spørgsmålet
Fra : zebra2zebra

Dato : 09-10-18 21:24

Jeg har fundet et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål