/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Ansøger til stilling
Fra : Fijala
Vist : 252 gange
500 point
Dato : 01-10-18 23:17

I en ansøgning står der flg.
"min OTA är xxx DKK idag. Ligger i på samma niveau"

Hvad betyder OTA

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-10-18 06:31

Online Travel Agent (OTA) = beløb til rejser - rejseudgifter

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-10-18 06:32
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-18 07:27

Solgryn

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 02-10-18 09:08

Overhoved ikke noget jeg ville skrive i en ansøgning.
Den ville jeg nok spørge om ved en jobsamtale

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-10-18 09:13

Citat
Overhoved ikke noget jeg ville skrive i en ansøgning.
Den ville jeg nok spørge om ved en jobsamtale

Nu findes der jo andre ansøgninger, end lige til et job!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-18 09:39

Alt afhængig af, hvad der står i den ansøgning, som Fijala har set, så er der flere muligheder for OTA

https://www.abbreviationfinder.org/da/acronyms/ota.html#aim

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-18 09:55

Som jeg læser spørgsmålet, så er det Fijala, der skal være med til at ansætte en person i en ledig stilling.

Ansøgeren han så skrevet

Citat
"min OTA är xxx DKK idag. Ligger i på samma niveau"

Det kommer jo så an på, hvad, der har været skrevet i jobopslaget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-18 17:56

Dogvillestar: Det var også min første tanke med OTA, men synes ikke det passer ind i sammenhængen med sætningen.
Ans: Det er helt korrekt, det er netop sådan det er. Jeg vil allerhelst have en månedsløn på minimum og så en provisions ordning ved salg. Der er så mulighed for at score store penge, men hvis der ikke bliver solgt ret meget så udhules kassen ikke. Og jeg har selv søgt på https://www.abbreviationfinder.org/da/acronyms/ota.html#aim og fundet listen med OTA men synes ikke det gav helt mening
Stouenberg: Det er nu også et godt forslag, måske vedkomne vil have løn i Solgryn. ??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-10-18 17:59
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-18 18:24

Har lige fået oplyst hvad OTA betyder: On target achievement. ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-18 18:42

Det må jo så betyde at lønnen er af en given størrelse når målet er opnået. Ergo provisions løn.
Er i enige?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-18 19:54

Target betyder målsætning og achievement betyder opnåelse/ præstation og bedrift.

Måske er der en mindre fast løn, som så vil blive større alt afhængig af salget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-18 21:58

Lige præcis ans, sådan opfatter jeg det også. Han kommer til samtale??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-18 10:39

Har han været til samtale? Jeg håber, at I så er/bliver enige om OTA

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-18 11:56

Han har været til samtale, og der er enighed om OTA. Dog i gen endelig afgørelse er taget om hvem det bliver