/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Tager det 1 døgn for en mail at nå frem?
Fra : ingelein
Vist : 270 gange
30 point
Dato : 27-09-18 19:26

Hej
Min gemal sendte mig en mail fra sin gmail.com konto i går morges. Vi var næsten ved at blve venner over m hvovidt han havde sendt den eller ej, for han sender ikke mails ret ofte. Mem...... tada.... mailen ankom i min outlook indbakke i morges kl. 8.07.
Han har ikke haft gang i pc' en siden i går morges. Er det sådan med gmail? Så skal han da ha en anden konto.
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-09-18 19:38

Jeg har en gammel Win XP maskine, og en bærbar med WIN10. Konens er med Win7.

Jeg sender tit mails fra XP til 10`eren. Eller omvendt. Oså hvor de går ind til 7`eren.

De er der næsten øjeblikkeligt, når jeg trykker send.

XP, en er med Outlook Express. De to andre med Gmail.

M.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 40 point
Dato : 27-09-18 19:57

En server hos en af jeres udbydere har garanteret været nede. Og da den så kom op igen så har den postet alle de mails afsted som er blevet samlet til bunke et sted i systemet.

Citat
Jeg har en gammel Win XP maskine, og en bærbar med WIN10. Konens er med Win7.

Email er totalt uafhængigt af hvilket styresystem man har på maskinen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-09-18 20:01

Som en kuriositet kan jeg fortælle at min veninde har oplevet at en SMS har været en hel uge undervejs.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-18 20:09

Lyder lidt underligt.
Manden og jeg har begge outlook express og win 7, men hvis det ingen betydning hsr, må det være en server, der er nede.
Desværre kunne jeg ikke på yousee siden se hvor man opretter en ny mail nr. 2.
Ngelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-09-18 00:07

Hvor lille en betydning styresystemet på ens egen maskine har i denne forbindelse kan man bl.s. se af at mailserverne langt fra altid køre med Windows. De fleste kører med et Unix-lignene system som for eksempel Linux eller BSD.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-18 01:46

Det er nok noget hurtigt din mand skifter mailprogram.
I dit indledende spørgsmål brugte han outlook. Nu bruger han outlook express. Det er ikke det samme.

Du får ikke noget af at kigge på den elendige yousee (nothing) side. De indrømmer ikke når der er fejl i deres system.
Ud over fejl på enter server for afsendelse eller modtagelse, kan det også spille en rolle hvor tit man har indstillet sit program til at sende og modtage mail, i forhold til hvor længe man har tændt for computeren.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-18 09:12

Hej transor
Jeg kigger efter indstillingerne.
Ja, outlook express er det rigtige. Da jvi aldrig har brugt andet i huset, tænkte jeg ikke på at der var et Outlook UDEN express.
Han bruger sin pc udelukkende for at se aviser og fagrelatere, bank og borgerservice. Gemmer aldrig noget videre, medmindre jeg gør det for ham. Han er OVERHOVEDET ikke interesseret i pc og jeg er ved at tvinge ham til at kunne kommunikere.
Det var så ikke nogen success, når hans søde mail til mig var et døgn om at nå frem. Det har dog virket hurtigere tidligere.
Nu kommer jeg lige i tanker om at jeg aldrig har kigget på hans Gmail postkasse, så den kan være stopfuld af 6 års reklamer og andet gøgl.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-09-18 10:05

Citat
tit man har indstillet sit program til at sende og modtage mail

Nu er der meget læge siden at jeg har brugt Outlook Express. Men så vidt jeg husker så sender den lige såsnart man har klikket på "Send". Men hvis første afsendelse mislykkes så afhænger den næste naturligvis af indstillingerne.

Citat
Nu kommer jeg lige i tanker om at jeg aldrig har kigget på hans Gmail postkasse, så den kan være stopfuld af 6 års reklamer og andet gøgl.

Jeg er sikker på at du vil kunne indstille hans Outlook Express til automatisk at hente hans post via POP3 således at de, ligeledes automatisk, slettes på serveren.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 28-09-18 14:46

Normalt ikke, men har dog prøvet det et par gange plus også med sms’er.
Ved dog ikke hvorfor. Men vi levere jo i den papirform verden. Og nu til dags ville det nok tage postnord mere end et døgn at lev. Et brev. ?????? God weekende

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-18 19:32

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.