/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerproblem
Fra : Troldepige
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 26-09-18 15:41

Min printer er en Canon, Pixma MG7750.

Den plejer at printe uden problemer.

Men i dag har jeg modtaget 2 pdf filer i messenger/facebook, som den ikke vil printe ud. Jeg har så gemt filerne i mine dokumenter, og prøvet at printe derfra, men også uden held. Filerne indeholder både tekst og nogle farve-billeder

I dag har jeg fra et andet sted modtaget en pdf-fil, som kun er i sort-hvid (regning med girokort), og den blev printet ud uden problemer.

Har nogen en idé om hvad problemet kan være?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-09-18 16:00

Hvad får du af fejlmeddelelse?

Jeg kender ikke lige den printermodel, men er der blæk i alle blækpatroner?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-09-18 16:01

Måske er din farvepatron tom eller tilstoppet! - Prøv at foretage en rensning af patronerne eller udskrive en testside for at se om der kommer noget med farve på!

Det næste du kan gøre er at vælge at udskrive det du har fået med farve som sort/hvid.

Clou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-09-18 16:01

Det er svært at svare på hvad som driller der, har du opdateret til iOS 12.0 på din Ipad. Det virker lidt som noget driver fejl.
Jeg kan selv døje med udskrifter fra IPad til min Brother printer, dog ikke lige med PDF filer, men fx links man åbner og vil skrive ud.

Prøv at kig lidt i manualen om du kan finde noget fejlfinding på dit problem
https://www.canon.dk/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg7750.aspx?type=manuals&manualid=tcm:81-1296144

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 16:09

Citat
Hvad får du af fejlmeddelelse?

Jeg kender ikke lige den printermodel, men er der blæk i alle blækpatroner?

Jeg får ingen fejlmeddelelse.
Når jeg har valgt "print", så kommer det der lille "timeglas" frem på skærmen, som fortæller, at den arbejder, og ved det print der virkede, så begyndte den herefter at printe, men ved "problem-printene" sker der bare ingenting.

Da jeg printede i går fik jeg en meddelelse om, at et par af farvepatronerne skulle skiftes. Og jeg har faktisk haft tanken, om dette kunne være problemet, men min erfaring er bare, at jeg plejer at kunne printe en del efter sådan en besked. Men jeg bestiller patroner i aften, og så må jeg vente og se, om det virker. Det haster heldigvis ikke.

Citat
Det næste du kan gøre er at vælge at udskrive det du har fået med farve som sort/hvid.

Jeg har ledt efter en mulighed for, at vælge sort-hvid, men har ikke kunnet finde noget.

Citat
Det er svært at svare på hvad som driller der, har du opdateret til iOS 12.0 på din Ipad.

Nej, det har jeg ikke. For jeg ejer ikke en Ipad.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-09-18 16:10

Åben PDF dokumentet, klik på Filer, Egenskaber, vælg faneblad Sikkerhed. Er udskrift tilladt?

Hvis ikke, har du svaret der.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-09-18 16:12

Måske står printeren blot til at udskrive til pdf...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 16:24

Citat
Åben PDF dokumentet, klik på Filer, Egenskaber, vælg faneblad Sikkerhed. Er udskrift tilladt?

Hvis ikke, har du svaret der.

Jeg har haft musen omkring alle muligheder, synes jeg, men har ikke mødt muligheden "filer" eller noget der ligner.
Når jeg har åbnet dokumentet er der, øverst i højre side, 3 prikker ved siden af hinanden, og når jeg klikker på dem kommer der nogle muligheder frem, bl.a. "udskriv", men ikke noget med "filer".

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 16:28

Citat
Måske står printeren blot til at udskrive til pdf...

Hvad mener du?

Det er pdf-filer jeg vil udskrive, og tidligere på dagen kunne den fint udskrive en pdf-fil.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-09-18 16:30

Det er fordi du ikke åbner den i Acrobat Reader, men formentlig i din browser.

Højreklik på filnavnet og vælg Åben med, og der vælger du Acrobat Reader.

Hvis ikke du har den installeret han du hente den på nettet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 16:37

Citat
Det er fordi du ikke åbner den i Acrobat Reader, men formentlig i din browser.

Højreklik på filnavnet og vælg Åben med, og der vælger du Acrobat Reader.

Hvis ikke du har den installeret han du hente den på nettet.

Jeg kan se, at jeg har Acrobat Reader DC.

Men når jeg i mine dokumenter højre-klikker på "problem-pdf-filerne", og vælger "åbn med" så får jeg følgende muligheder:
Google Chrome
Microsoft edge
Søg i Store
Vælg en anden app

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 16:48

I Mine dokumenter har jeg nu prøvet, at højreklikke på filen, valgt "egenskaber", "sikkerhed", og under "Tilladelser for SYSTEM" er der hak ved alt, både "Fuld kontol, "Redigering", "Læsning og kørsel", "Læsning" og "Skrivning", men ikke ved "specielle tilladelser".

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-09-18 16:50

Åbn filen - Tryk på Filer - Udskriv - Vælg evt. Indstillinger - Vælg Uskriv i Sort/hvid - Tryk Ok

Clou ??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 16:54

Citat
Åbn filen - Tryk på Filer - Udskriv - Vælg evt. Indstillinger - Vælg Uskriv i Sort/hvid - Tryk Ok

Clou ??

Jeg gentager lige mit tidligere indlæg:
Citat
Jeg har haft musen omkring alle muligheder, synes jeg, men har ikke mødt muligheden "filer" eller noget der ligner.
Når jeg har åbnet dokumentet er der, øverst i højre side, 3 prikker ved siden af hinanden, og når jeg klikker på dem kommer der nogle muligheder frem, bl.a. "udskriv", men ikke noget med "filer". [Meget forvirret]

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-18 16:56

Så vælger du en anden app og her vælger du Adobe Reader DC.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 17:01

Citat
Så vælger du en anden app og her vælger du Adobe Reader DC.

Hmmm, nede i start kan jeg finde Adobe Reader DC, men ikke når jeg vil vælge den ved filen. Så jeg fandt den i start, klikke på den, og fik at vide, at den kun er gyldig for produkter der er installeret poå nuværende tidspunkt.

Så jeg skal da vist have installeret Acrobat Reader.

Finder den senere, og melder tilbage. Aftensmaden laver ikke sig selv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 23:20

Nu er Adobe Reader DC installeret.

Undervejs tænkte jeg, at Adobe Reader er en pdf- fremviser (eller noget i den stil), og jeg har jo ikke haft problemer med, at se filen, kun med at printe den ud.

Og intet har ændret sig efter at Adobe Reader er installeret.

Blækpatoner er bestilt, så nu afventer jeg dem ser hvad der sker.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-09-18 23:25

Forskellen er, at du har "set" den gennem en browser, og ikke Adobe Acrobat DC, hvor du også kan se de ting, som jeg tidligere beskrev, altså om det er tilladt at udskrive filen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 23:35

Citat
Forskellen er, at du har "set" den gennem en browser, og ikke Adobe Acrobat DC, hvor du også kan se de ting, som jeg tidligere beskrev, altså om det er tilladt at udskrive filen.

Ååh ja.
Jeg må vist hellere snart gå i seng.

Nu har jeg tjekket det, og jo, udskrivning er tilladt.

Så det må vist være blækpatronerne.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-09-18 21:00

Så virker det.

Jeg modtog blækpatronerne i dag, og satte dem i.

Først åbnede jeg filerne på samme måde som tidligere, altså uden at vælge "åbn med" > "acrobat reader", og der skete intet da jeg ville printe.

Så åbnede jeg med "acrobat reader", og klikkede på printer-ikonet, og printede fint.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 28-09-18 21:04

Tak for svaret Bille1948.

Det var ikke nok med nye blæk-patroner, som jeg havde mistanke om.

Jeg havde acrobat reader på min pc, men et eller andet må have forbigået min opmærksomhed siden den ikke virkede.

Så tusinde tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-18 22:13

Tak for point.

Du har - muligvis - haft en "reduceret" udgave installeret, men ikke den fulde version, men godt det virker nu.