/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
DHCP
Fra : kj
Vist : 295 gange
200 point
Dato : 17-09-18 16:59

Jeg har en PC der skal på trådløst netværk, men jeg får en fejlmelding med at DHCP mangler, men i netværksopsætningen står der at DHCP er tilsluttet automatisk.
Men jeg kan stadig ikke komme på internettet.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-09-18 17:03

Og du er sikker på at PC en ikke står til at køre med fast IP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-18 17:34

1. Er det en stationær PC
2. Er det en Bærbar PC
3. Er den også koblet til med netværkskabel
4. Er der tændt for det trådløse netkort / dongle

Når der er trådløs forbindelse (altså hvis routeren ikke er låst for fremmede) bliver der krævet et gyldigt kodeord.

Routeren kan indstilles til at lukke bestemte computere (via mac-adressen) ind og det står i manualen der som regel kan downloades.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-09-18 06:17

Check om din router er sat til at tildele DHCP automatisk, ofte er det bare at sætte et flueben det rigtige sted!

Gå til --> 192.168.1.1 - 192.168.1.0 - 192.168.0.1, eller lignende, der er adressen på din router!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-18 10:17

Har pc Wifi, du burde kunne logge på via WiFi? programmet - men det kræver koder som står på din Router/ Netværk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-09-18 11:22

Computeren er stationær, koden til netværke er tastet ind, DHCP står til automatisk, netkortet er i et slot på computeren, den kan finde wifi nettet men kobler ikke op of fejlmeddelelsen er manglen DHCP.
Ved siden af står en anden PC jeg har koblet på uden problemer

WiFi netværket er et som min udlejer tilbyder fri brug af, og vores telefoner kører på det og som skrevet en PC

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-18 06:29

Prøv at gå til Kontrolpanel --> Enhedshåndtering --> Netværkskort

Højre klik på hvert enkelt element og vælg Fjern.
Genstart PC'en, og lad Windows geninstallere netkortene, og prøv så at logge på det trådløse.

På den måde bliver alt sat til Windows standard indstillinger, og det plejer at virke 'ud af boksen'

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 20-09-18 11:29

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar