/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ukrudtsbrænder giver ikke gas.
Fra : vagn2901
Vist : 162 gange
100 point
Dato : 17-09-18 15:48

Jeg har udskiftes gasbeholderen, efter at den har stået med en tom flaske siden sidste efterår. Men der kommer ingen gas. Kan det være regulatoren jeg skal have skiftet. Jeg kan ikke se at andet skal skiftes.
Mvh
Vagn

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-09-18 16:01

Det kan være regulatoren, der ikke er sat rigtigt på, eller der kan være en utæthed på slangen, hvorfor regulatoren lukker af sikkerhedsmæssige årsager.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-18 17:36

Er det med en rigtig gasflaske eller bare dåse.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 18-09-18 09:22

Det er med en stor flaske. 11 kg. gas.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-18 09:33

Når du sætter regulatoren (hætten) ned over skal den holdes ned mens du skubber låsekransen ned til et lille klik.

Kan du hive regulatoren op uden at frigøre (løfte) låsekrandsen - så har den ikke siddet på plads og vil derfor ikke åbne for gassen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-18 10:36

Ny regulator, har samme problem med en gasovn - ved ikke om der er kommet skidt i den eller hvad, men hvis jeg ´leger´ med regulatoren når den er sat på flasken kan den til tider virke (prøv at másser nålen i regulator), men ikke noget der er holdbart i længden, har dog ikke fået skiftet den endnu.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 20-09-18 13:12

Låse kransen løftes opad medens regulatoren trykkes ned, og når den er trykket godt ned, skal låsekransen trykkes nedad uden at regulatoren kommer opad. Når du lukke op på gasbrænderen kan du nemt høre hvis gassen løber ud og den er klar til at tænde. Hvis den er ligesom min brænder er der både dreje haner og en trykhane på brænderhåndtaget, men det kender du jo sikkert. Nu er det ihvert fald pindet ud, så det skulle kunne forstås af alle.