/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Stænkplade i special mål, hvem laver dem
Fra : bodillouise
Vist : 234 gange
100 point
Dato : 16-09-18 08:03

Skal bruge en stænkplade til kogeplader længde ca 80 cm højde 24 cm.
Ved ikke om det skal være stål eller glas, hvad er jeres erfaringer med dette ?

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-18 09:29

HVIS DU ER GOD TIL AT POLERE, SER EN GLASPLADE FLOT UD.

HVAD MED AT FÅ LAVET NOGLE SJOVE KERAMIK KAKLER OG SÆTTE DEM OP.
DET KAN VIRKE LIGESOM ET MALERI.

RUSTFRI STÅL ER MEGET NEM AT HOLDE, KAN KØBES MANGE STEDER,
ELLER FÅ EN LAVET VED SMEDEN.

https://www.staalbutikken.dk/shop/staenkplade-paa-maal-13560p.html
ELLER
https://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/kitchen/19121/

GOD FORNØJELSE.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-09-18 09:31

Smag og behag. Vil nok foretrække en rustfri stålplade. Den er nem at montere, med en fuge masse, og trykke godt ind mod væggen.
Er der tapet på væggen, skal det måske lige fjernes først.

Selv har vi en glasplade. Den sidder i et beslag på hver ende. Problemet er at der er et mellemrum mod væggen på et par m.m.

Men det er nok til at der kommer dråber/damp ind på bagsiden. Skal afmonteres jævn tit for rengøring. Ret bøvlet at få på plads igen.

Og så tror jeg den skal være lidt højere, hvis der er mulighed for det.

M.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 16-09-18 13:14

Det er ikke mulighed for at få mere højde på den??
Stål kunne måske være en god ide.
Den skal sættes op på en rå mur.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-18 18:50

Min stænkplade er 90 cm bred og højden er en bue lavet i rustfrit stål. ( selv lavet engang)
Den er IKKE sandblæst men derimod glasblæst så den har en jævn mat overflade.
Den er monteret med undersænkede rustfri skruer så den er nem tage af for en ny sandblæsning.
Køkkenchefen - min kone - er tilfreds for den er nem at rengøre og blænder ikke.

Højde 24 cm ............................steger i ikke noget. ???

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 05-10-18 14:22

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-10-18 15:31

SELV TAK.
GOD FORNØJELSE MED DIT FOREHAVENDE.
MVH AG112