/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Varmepumpe
Fra : omahexen
Vist : 351 gange
200 point
Dato : 09-09-18 10:07

Har tænkt mig at anskaffe en ekstra luft til luft varmepumpe,f.eks,Qlima,jeg skal bruge den på 1 ste sal,hvor jeg har en minipilleovn som eneste varmekilde,det er dog lidt problematisk,hvis man vil være væk mere end en uge.Mit spørgsmål er,hvad koster installitionen af en sådan,der skal kun bores igennem træbeklædning,og uden brug af stige ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-09-18 10:25

Koster 3-4000kr
Bedste løsning er at få et tilbud fra en lokal.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-18 10:56

Jeg kan anbefale min nærmeste nabo fra Gidex, der forhandler Toshiba,
han er fra Kjellerup, men hans søn har forhandlingen på Sjælland,
og service omkostningerne er lavere end ovenfor.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-18 12:59

Qlima er en kineser og vist mest kendt for at være i bunden af kvalitetsskalaen. Det var en af dem der fik mange klø af teknologisk for år til bage når de testede dem. Men bevares. Den er billig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-18 14:27
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-18 22:48

Jag satte min Qlima op for snart 2 år siden og er særdeles godt tilfreds med den.
Den sparede sig selv ind det første år, samt 4 års garanti.
Mig bekendt er det Zibro der ejer Qlima

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-18 22:54

Hvis du selv laver huller og opsætning, og ? kun skal have slanger og udsugning er det billigere.
Eksempel:
Citat
Standardmontering med NordKlima rør: 4495,-
Inkl. Rør, fødder, kabel og slanger op til 3 meter.

NordKlima rør er med ekstra isolering og 10 års garanti mod gennemtæring.

- Håndværkerfradrag udgør 3500,-

Delmontering med opstart: 1595,-

Monter selv varmepumpen og så starter vi den op. (Lovpligtigt)

- Håndværkerfradrag udgør 1595,-

https://mh-klimateknik.dk/montering-af-varmepumpe/

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 11-09-18 09:59

Tak for svaret mig-selv. Med 4 års garanti,er det vel forsøget værd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-18 18:43

Min Qlima er denne udgave med quick connector, meget nem at opsætte og ingen håndværker:
https://www.youtube.com/watch?v=FDQBlxQeNvQ

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-18 18:44

5:40