/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
winupdate fejler
Fra : warrior
Vist : 212 gange
100 point
Dato : 08-09-18 22:34

Hej
Jeg kan pludselig ikke opdatere i winupdate. Jeg har forsøgt mange gange, og den påviser koden (0x8007042c) Windows defender definitionsopdateringer mislykkes konstant med 0x80240034. Har fosøgt med værktøjerne BITS. Den viser bare en gul afmærkning: (nulstil netværkskort) som jeg har forsøgt. Har prøvet at finde manglender opdateringer til driverne, men de viser ok. Har ikke eksterne hardware på. Der bliver dog påvist, at jeg mangler en opdatering, og min Bullguard siger det samme. En skanning og andre analyser siger, at alt er ok. Ram er analyseret, finder igen fejl, der er tilstrækkelig plads på hd'en.
Desuden får jeg dagligt blå skærm, (bad pool cooler), hvis det har noget med det at gøre. Har prøvet med et tidligere gendannelsespunkt, men det vil systemet ikke. Opgraderede i sin tid fra win 7 til win 10. Stationær pc, hp pav.p6-2061 ci3. Måske nogen indstillinger der skal rettes?
Eller eneste løsning en nulstilling og begynde forfra?
Tak for svar

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-09-18 22:46

Tag kontakt til

https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/
Tlf. 80 40 49 52

De klarer problemerne...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-09-18 22:50

Fjern BullGuard, det er det værste "skrammel", der findes.

Det har jeg lige fået bevist hos en kunde i dag.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-09-18 00:03

Det kunne tyde på du har fået snavs på computeren i form af malware eller anden virus.
Prøv at følge denne videoguide og se om det hjælper. Det er vigtigt at du opstarter computeren i Safe Mode med netværk som i videoen, da noglen former for virus reproducere sig selv igen efter genstart af computeren.
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=9E-3i3tK_gU[/YOUTUBE]

Microsoft Safety Scanner
https://www.microsoft.com/da-dk/wdsi/products/scanner

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-09-18 00:05
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-09-18 07:44

Har brugt denne løsning flere gange.

Man downloader et lille script der resetter Windows Update, og så skulle det køre igen.

Hent det her --> https://gallery.technet.microsoft.com/scriptcenter/Reset-Windows-Update-Agent-d824badc

Klik på --> ResetWUEng.zip - Udpak/klik på filen.
Kør filen ResetWUEng.cmd som administrator (marker og vælg Kør som Administrator)
Vælg Y (yes) når den sørger om du vil køre dette værktøj (Do you want to continue with this process? (Y/N))
Vælg 2 for at resette Windows Update.
Når det er kørt, så 'kør' (skriv 14) nr. 14 der søger efter nye opdateringer.
Og så burde det virke.

Dette lyder kompliceret, men er 'lige ud af landevejen'

Forsigtig!!
Der er mange forskellige værktøjer i dette script, så brug kun nr. 2 og senere nr. 14, hvis du ikke rigtig ved noget om de andre!!!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-09-18 07:48

Du kan i scriptet også vælge nr. 17, der downloader WindowsUpdate.diagcab som er Microsoft's diagnosticerings værktøj til Windows Update.

Alle der 'roder' med PC'er burde have dette script, der er rigtig godt til fejlfinding og reparation

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-09-18 10:34

åben indstillinger, under opdatering og sikkerhed. klik på fejlfinding, klik på windows update og kør fejlfindings værktøjet, så burde det blive fikset.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-09-18 10:36

bad pool cooler. er sandsynligvis en defekt driver, eller en forkert.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 09-09-18 11:11

dogvillestar: Jeg har netop kørt programmet med de anbefalede numre. winupdate viser stadig præcis samme fejl. Kører lige nu filecheckeren men tvivler på det hjælper.
Edison: jeg har kørt dette fejlfindingsværktøj adskillige gange, hjalp ikke.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 09-09-18 11:14

Vil prøve de andre muligheder også, men yderligere input er velkomne

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 09-09-18 17:38

Jeg har udført en fuld scanning med ms defender scan, og ingen fejl er vist. Men nu er der kun vist en enkelt opdatering i oversigten. En definitionsopdatering for i dag. Alle andre er ikke at se.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 09-09-18 17:57

Under indstallerede virusprogrammer vises at Bullg. og antimalwarebytes er er slået til, men windows defender antivir. er slået fra. (hvis noget her evt. skal ændres)

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 17-09-18 05:26

Har fundet fejlen: Manglende indlæsning af drivere. Men tak for respons

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 17-09-18 05:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål :-Har selv fundet fejlen: Drivere var ikke indlæst.