/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skift af wire i rudehejs Berlingo 1,6
Fra : gunnarb
Vist : 209 gange
50 point
Dato : 07-09-18 09:30

Er der nogen der har prøvet at skifte wire i rude hejs på en Berlingo 1,6 2003. Jeg har købt et rep. sæt, som består af 3 wire + trækrullen i motoren og 2 fjedre mv. Det er det rigtige sæt, men da jeg havde monteret det hele, var wirerne for lange. Jeg skulle nok havde rullet de to wire flere gange rund om trækrullen, men hvor mange gange? Nogen der har erfaring med at skifte wire og rulle?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-09-18 09:53

Prøv en Citroen klub. F.eks. http://www.danskcitroenklub.dk/
Klik på links, hvor der er flere muligheder.

Tit har bilklubs medlemmer "specialviden". Og ikke mindst praktisk erfaring.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-18 15:25
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-09-18 22:11

På citronik.dk kan man også spørge hinanden.

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 01-11-18 10:33

   Visning af dit indlæg
Har ikke fået det monteret endnu. Har sat en træklods under vindue midlertidig i bilen og pillet hejseværket ud. Har købt wiresæt 2 gange. Det første gik helt i kludder, så wirerne var ubrugelig.
Anden gang viklede jeg wireenderne op omkring træk rullen cirka halvt til hver ende. Jeg monterede ikke hejseværket i bilen, men lagde det på et bord og satte så strøm til det. Det kørte lidt, men så gik det igen galt med wirene ved træk rullen. Der kom nogle mindre knæk på en wire. Håber ikke den også er ødelagt. Har opgivet indtil videre og ladet det ligge, men det nager mig at jeg ikke kan få det til at virke, for jeg mener at jeg monter det på samme måde som det gamle.
https://pic2url.dk/20180906150451jpg