/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vor kan fætter/kusine fester holdes?
Fra : ingelein
Vist : 369 gange
50 point
Dato : 05-09-18 14:50

Hej
Familien bor nu så godt spredt over hele Danmark at vi ikke ses så ofte mere, som da børnene var små.
Vi bor nu i Vejle, Fredericia, Odder, Aalborg, Tølløse, Ringsted og Havdrup.
Så det er forståeligt at vi ikke ses så ofte, selvom vi gerne ville. Det var jo helt anderledes da de små børn fulgtes med deres forældre. Der er også kommet kærester, mænd og (olde)børn til.
Vore fødselsdage ligger enten meget tæt på hinanden 26/27.2...... osv.
Derfor leger vi med tanken om at vi i hvert tilfælde skal ses mindst een gang om året. Måske på skift i landsdelene. Det er også dyrt for studerende, som vi så må understøtte med rejsepenge. Hvorfor skal det være så dyrt at køre over Storebæltsbroen? (Strøtanke: det burde EU da passende blande sig i, sådan som de gør med alt andet? Er der mon andre små lande, der holder familier adskilt med en bro, der koster kassen at passere?)
Nå, hvem har forslag til økonomisk overkommelige overnatningssteder med eller uden forplejning til omkring 20 personer?
Det behøver ikke absolut at være billigt. Nogen af os har bedre råd end andre og kunne spytte i kassen.
Ingelein

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-09-18 15:13

i kan evt. bo på vandrehjem
mange af dem er rigtig fine
erik

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-18 15:24

http://www.skanderborg-danhostel.dk/ det ligger naturskønst, og har alle faciliteterne.

Har selv brugt det til et slægtstræf.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 05-09-18 20:47

Der er mange muligheder
* Man kunne lave en fælles kasse og hvor man indbetaler et beløb hver mdr.
Fra kassen kunne man bla betale rejseudgifter, forplejning, udgifter til hus
*Lej en spejderhytte, forsamlingshus det plejer at være ok, eller hold festen om sommeren hvor i muligvis kunne være i haven (sove i telte), hvis en altså har en stor have. Eller et sommerhus, ved stranden.
* Man kan kører med flexbus over store dele af landet. Det er billigt hvis man kan booke i god tid.
* lav sammekørsel eller kør med i en køreording ( nogle steder på nettet kan man kører billigt med)
* hvis nogle har det svært økonomisk, så gør det de første par år, hver anden år

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-18 21:09

Hej og tak for svaret.
Jeg synes at et månedligt “indskud” måske kunne være en ide. For en studerende der skal med 2 personer fra Aalborg til ca. Midtsjælland er det et indhug i kassen. Et ungt par med 2 børn har meldt ud at det max må koste 1000 kr. Og det er inklusive evt. Bropenge og benzin. Så er niveauet jo ligesom lagt.
Vi er flere med store haver og sommerhus til max 6 personer, men selvom nogen kan sove i telt, mangler der en del køkkengrej, så det må være et vandrerhjem eller lignende.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-18 21:11

Forslaget med Danhostel i Skanderborg lyder helt fint. Tak for det.Det giver også færgemuligheder for Sjællænderne. Så det er i grundn ret centralt.
Ingelein

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-09-18 06:12

Man kunne sige at folk skulle have en skål, kniv eller andet med.
Ved godt der kunne være et problem med fryser og køleskab.
Man kunne evt grille
Man kan rejse med flexbus fra Ålborg -Slagelse fra ca 100 kr pr vej, hvis man er ude i god tid.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-18 07:22

Tak Bodillouise.
Ved nærmere omtanke er primitiv overnatning, hvor folk skal have telt, sovepose, tøj og spisegrej med nok ikke det vi skal planlægge. Vi kunne selv rumme så mange mennesker med telt eller udendørs overnatning for de unge. ( vi klarer jo omtrent så mange mennesker i julen). Vi har tænkt os at skifte mellem Sjælland og Jylland hvert år. Jeg synes om Skanderborg, hvor vi iøvrigt har boet i 13 år, mangler så et lignende forslag på Sjælland.
Ingelein

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-09-18 11:46

Jeg tænkte bare på det ikke måtte koste en formue derfor tænkte jeg på have og telt.??
Et par muligheder kunne være :

Muskelsvindfonden har et større sted ved Korsør (musholm), mener godt man kan leje det.
Prøv evt. At se om det kunne være noget (har ingen ideer til priser) rigtig pænt og tæt på vand.

Bilsø feriekoloni (ligger tæt på vandet 2-300 m). Det er Slagelse kommune der ejer det. Det er et lidt ældre sted.

Brommecentret ligger ved Sorø ude i en skov. Er en spejderhytte. Mange år siden jeg har været der, så jeg ved ikke hvordan det ser ud

Grantoppen i Hvalsø. Hus fra 1986.

Vandrehjem : Danhostel Roskilde el Ringsted
Lejrskole hunlemosegård Vordingborg
Svenstrup feriecenter Korsør
Skælskør lystskov (Skælskør)

Men ellers prøv at google vandrehjem, spejderhytter eller feriecenter på Sjælland, så kommer der en del frem ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-09-18 20:53

Ja der er mange muligheder,

Et forslag er her ved Rinkenæs, hvor golfhotellet har købt en gammel højskole som anneks
Der kan I bo billigt med fin morgenmad.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-09-18 23:39

Ringsted vandrehjem: http://www.danhostelringsted.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-18 12:30

I modsætning til Skanderborg og Ringsted m. fl. er der jo andre fordele ved Det Sønderjyske,
dine fætre og kusiner kan jo spare til turen ved at købe lidt ind syd for grænsen.

Som madsted kan vi anbefale Providance, ikke langt fra billig overnatning i Rinkenæs.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-09-18 12:50

ved fest på sjælland, kunne nogen tage færge, og en evt pensionist køre i forvejen
og så hente folk ved færgen

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-09-18 09:11

Det er da ikke så dyrt med broen, hvis man fylder bilerne op. Der findes nogle steder hvor ejendomme/huse er bygget om til at kunne huse mange overnattende gæster med festsal. De koster nok også omkring 7000 kr for en forlænget weekend, men divideret med 20 går det vel ikke så galt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-18 09:20

Tak for svarene så vidt..... er gået i tænkeboks sammen med resten af familien. @EiHaBr.... ja disse steder findes, men hvor?
Ingelein

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-09-18 09:24

Der findes en nord for Grindsted omkring Filskov, har ikke lige adressen i lommen nu.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-09-18 09:52

Haugstrupgård ved Grindsted men den er lejet meget ud.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-18 10:38

Hej
Grindsted er fint, men slet ikke på nogens rute eller i nærheden af nogen af os. For langt vestpå
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-09-18 16:55

Hvis du nævner aktuelle områder, er jeg villig til at google

Der er masser af hyggelige steder.
Ex.
http://bakkelund-bb.dk/familiekomsammen/

http://egeborg.com/gruppeovernatning/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-18 17:06

Hej og tak. Jeg kan selv google, men jeg har jo i starten nævnt, hvor vi bor, så det må gerne være centralt. Det skal være sådan at vi kan være os selv, enten selv have mad med, lave mad på stedet eller få maden bragt.
Jeg ksn godt li at det foregår samme sted, så man bliver dus med stedet år efter år.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-09-18 17:52

Beklager,

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-18 19:26

Tak for svaret Bille1948. Skanderborg ligger centralt, vi har boet der i 7 år og der er mange muligheder for at komme dertil.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-09-18 20:33

Tak for point