/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
@ virker ikke??
Fra : Brassovitski
Vist : 263 gange
100 point
Dato : 04-09-18 15:59

Hej
Har søgt på nettet på dette problem, men ikke fundet en løsning.
Alt GR. virker pludselig som almindelig ALT taste, @ kan f.eks. ikke skrives ved al holde ALT gr: nede og trykke tasten med 2 tallet, som normalt.
Hvilken tastekombination, slår ALT Gr. fra og til, vil jeg gerne vide. Det øvrige tastatur virker normalt og skriver også danske bogstaver uden problemer.
Jeg har garanteret kommet til at taste en eller anden tastekombination, som ændrer ALT gr. til almindelig ALT.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-09-18 16:19

Lån et andet tastatur og se om du har samme problem der. Jeg synes at det lyder om en fejl i selve tastaturet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-18 16:34

Er det et USb tastatur, kunne du prøve en anden indgang, virker sikkert ikke men værd at prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-18 17:33

Og du har vel været i indstillinger > Tid og sprog > sprog
Danmark og Dansk

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-09-18 17:44
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-09-18 17:45

Han skriver at de danske tegn virker. Jeg tror mere at der er tale om en hardwarefejl.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-09-18 22:47

Jeg tager lige svarene fra en ende:
Citat
Lån et andet tastatur og se om du har samme problem der. Jeg synes at det lyder om en fejl i selve tastaturet
Nej det er helt nyt og har virket indtil i forgårs

Citat
Er det et USb tastatur, kunne du prøve en anden indgang, virker sikkert ikke men værd at prøve
Hmmm, tror jeg ikke på, signalet fra tasturet er jo det samme uanset hvilken port der bruges.

Citat
Og du har vel været i indstillinger > Tid og sprog > sprog
Danmark og Dansk
Yepsen, hvis ikke tastatur valget var dansk, ville æøå nok heller ikke virke korrekt.

Citat
Så er der jo en alternativ mulighed:

https://stackoverflow.com/questions/23482392/altgr-key-not-working-instead-i-have-to-use-ctrlaltgr
Kunne være en løsning tester lige i morgen, når jeg e rved tastaturet igen ( Det er på mit job problemet er)

Tak for alle input så vidt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-18 07:29

Her et alternativ:

Hold ALT tasten nede og tryk: 064 på det numeriske tastatur. (Numlock skal være slået til). Slip ALT tasten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-09-18 08:57

Citat
Lån et andet tastatur og se om du har samme problem der. Jeg synes at det lyder om en fejl i selve tastaturet
Nej det er helt nyt og har virket indtil i forgårs

At tastaturet er helt nyt er ingen garanti, ud over at du evt. kan få den byttet uden beregning. Hvis de andre forslag ikke virker så prøv med et andet tastatur.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-18 09:41

Du kan også bare bruge "Ctrl" + "Alt" + "2"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-09-18 17:30

He! Efter at den bærbare har været ude af doggen og sat i igen, i slukket tilstand, virkede det eksterne tastatur lige pludselig normalt igen, meget underligt, da senderen hele tiden har siddet i maskinen og ikke i doggen.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-09-18 17:31

Tak for svaret webnoob. Godt alternativ. Tak til øvrige deltagere på denne tråd.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-09-18 17:44

Dock ikke dog