/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tæpperensning
Fra : bodillouise
Vist : 219 gange
100 point
Dato : 04-09-18 09:41

Jeg har nogle gulvtæppe, som skal have en tur.
Det er ca 8-10 år gamle, er mørke. Det er et rum hvor hunden kommer.
Jeg ville lige give dem en tur, da der er lidt pletter på efter jeg spilde en halv spandfuld vand ud over.
Men hvilken tæpperens midl ville i bruge ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-09-18 09:56

MAN KAN IKKE SELV RENSE GULVTÆPPER OG REGNE MED, AT DE SER NYE UD BAGEFTER.

DET SKAL DER EN PROFF. TIL.

DET ER SÅ TIL GENGÆLD SÅ DYRT, AT DET ER NÆSTEN LIGE SÅ BILLIGT AT LÆGGE ET
NYT GULVTÆPPE PÅ.

JEG HAR PRØVET BEGGE DELE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-09-18 12:25

Man kan ikke selv rense gulvtæpper og regne med, at de ser nye ud bagefter.
Det skal der en proff. Til.
Det er så til gengældså dyrt, at det er næsten lige så billigt at lægge et nyt gulvtæppe på.
Jeg har prøvet begge dele.
Mvh AG112

Så kan det læses af alle.

Tæppet kan komme til blot at se friskere og bedre ud
Jeg har tidligere benyttet en meget billig tæpperenser med tilhørende sæbe, og det hjalp gevaldigt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-09-18 12:35
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-09-18 17:45

Du kan leje en tæpperenser i Røverkøb, og der få sæbe inkl. skumdæmper med..
Hvis der er pletter, kan du skruppe dem op inden du slutter af med at renset hele tæppet.
Det flasker du ikke åbner, får de pengene retur for når du aflevere renser igen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-09-18 17:53

Nu er det vel forskel på hvem der kan
Citat
AG112

Fordi en enkelt kan, er det ikke ensbetydende med at andre ikke har eller kan have succes...

Det er måske rigtigt at det KANDU ikke, måske kan andre...

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-18 19:05

Jeg har tidligere brugt Sapur til at rense gulvtæpper med, og sofa.

Resultatet var overraskende.

Dengang kunne man købe det i supermarkeder, men jeg kan se, at det fås her: https://polisan.dk/webshop/rengoeringsmidler-og-pleje/universal-og-vinduer/taepperens-sapur-pulver-1-kg-22107-3127

Det ligner groft vaskepulver, er en anelse fugtigt. Det skal skrubbes ned i tæppet med en grov børste (jeg brugte børsten fra gulvskrubben), og så skal det ligge og virke et stykke tid (husker ikke hvor længe, måske en times tid), og så støvsuger man det op (efter at have sat ny pose i støvsugeren).

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-09-18 19:06

Hvis du har spilt en halv spand vand ud på gulvtæppet, så ville jeg være bekymret for gulvet under tæppet.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 04-09-18 21:26

Troldpigen
Jeg er ikke så bange for gulvet neden under - det var her i sommer hvor temp var høj.
Der har ikke været fugtig i rummet og jeg støvsuget en del vand op (det var støvsugere ikke så glad for bagefter ??) bagefter brugte jeg håndklæder.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-09-18 07:15

Flyttede for et stykke tid siden, og da fik jeg renset 3 ægte tæpper hos et proff. firma, og det var slet ikke så dyrt som frygtet

1 stk. 198 x 137 cm.
1 stk. 137 x 69 cm.
1 stk. 152 x 91 cm

Afh./lev. = 125,- kr.

I alt = 1309,- kr. hos http://renseriet.dk/

Det er så også ægte tæpper, som jeg ikke selv ville ødelægge med en alm. tæpperenser.

Og tæpperne var (næsten ) som nye da de kom retur.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 05-10-18 14:24

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-10-18 14:50

Velbekomme.