/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
whatsapp hvad er det
Fra : Eyvind
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 02-09-18 19:50

Er der nogen her som bruger dette smtale program - som kan fortælle om det er godt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-09-18 20:16

Har det på min, men det er lukket ned for ud/ind traffik, da jeg fandt ud at det brugte al telefonen strøm.
Men sikkert noget i stil med Snapchat og Twitter.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-09-18 21:59

Til alt held virker Google da endnu

https://www.whatsapp.com/

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-18 07:11

WhatsApp er en app til kommunikation, lidt a la SMS.
Man kan medsende billeder, lyd, filer og din position.
Man kan også tale sammen via netforbindelsen på telefonen, hvilket er en del billigere, eller gratis, i stedet for dyre udenlands kald! Og det virker fortrinligt.
Har brugt WhatsApp på mange udenlands rejser til Asien, og har sparet rigtig mange penge til telefoni.
Positions angivelsen er også ret god, da din familie og venner kan se nøjagtig hvor du er.
(hvis du selvfølgelig selv sender positionen, den gør det ikke af sig selv )

https://www.whatsapp.com/?lang=da

WhatsApp er ejet af Facebook, og byder på krypteret kommunikation imellem parterne.
Dog har der være tilfælde hvor WhatsApp har udleveret krypteringsnøglerne til myndigheder der efterforskede kriminalitet.
Jeg har af denne grund selv skiftet WhatsApp ud med en anden app, derikkeudleverer nøgler til nogen.
Ikke fordi jeg er kriminel, men fordi jeg mener at man fandme har ret til at tale med hvem man vil uden at andre kan læse med.

Jeg bruger i dag app'en Signal, der stort set fungerer som WhatsApp, med samme funktioner, men uden at nogen kan læse med, da Signal ikke kender den krypteringsnøgle man bruger under samtaler, og derfor ikke kan udlevere den til andre

https://signal.org/

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-09-18 07:12

Og ja, sluk for at WhatsApp kører i baggrunden, da den er temmelig grådig med strømmen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-18 10:19

Tak - dogvillestar
Den vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-18 14:32

Tja - det viser sig at computeren skal bruge en smarttelefons nummer for at kunne fungere.
Og da systemet nok ikke kan skrive/sende til sig selv, vil jeg slette den igen.
Jeg drømte lidt om noget der ligner Skype (som jeg allerede bruger)
Men fra smartphone til iphone virker den godt med tekst og selfie. (med dårlig billedekvalitet)

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-18 19:08

Tak for svaret dogvillestar.
Jeg har smidt begge programmer ud af computeren, men "signal" programmet får lov til at hænge på lidt endnu.

Kommentar
Fra : dogvillestar