/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hurtig scanning - hvordan
Fra : ingelein
Vist : 329 gange
50 point
Dato : 31-08-18 09:46

Hej .... jeg vil gerne smide en hel del papir ud. Det drejer sig om sider fra magasiner og lignende, som jeg har gemt, fordi jeg måske kunne bruge en ide til et mønster, farvesammensætning og lignende.
Alt det papir skal ud nu og jeg kan nøjes med en digital kopi.
Jeg har en fin stor avanceret scanner, men det vil tage alt for lang tid .... med klap op..... zz.... osv.
Er der en anden metode jeg kan bruge til de sider, hvor jeg ikke behøver at kunne læse teksten?
Har lige læst om Appen photomyne, men jeg vil ikke betale for denne engangsfornøjelse, som det er for mig.
Jeg har desuden Ipad, og en Samsung Smart Phonak at gøre godt med, foruden almindelige digitale fotoapparater.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-08-18 11:22

Hvis siderne ikke er for krøllede og du kan klippe/skære dem ud så de får en fuldstændig lige kant så kan du bruge en scanner med arkføder. Jeg har selv en sådan scanner som kan scanne begge sider i samme arbejdsgang. Men det kræver som sagt at alle sider er hele og glatte og at alle kanter er lige. Men så kan scanneren også køre af sig selv det meste af tiden.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-18 13:27

Tak for svaret, men jeg vil ikke købe en ny scanner, har en ny CANOSCAN 900 F, fordi jeg også scanner dias.
Det skal for mange siders vedkommende heller ikke være perfekt, men kun en slags Reminder om mønster, form og farver.
Det var måske muligt at tage hurtige fotos ved hjælp af Ipad, men hvordan får jeg dem så sendt til min pc?
Jeg bruger ikke Icloud ud over de 5 gratis GB.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-08-18 14:15

OK, jeg har en multifunktionsmaskine af typen Canon MX 925 og tænkte at din scanner nok havde en scanner med både glasplade og arkføder som den.

Så kender jeg ikke nogen anden løsning end at scanne siderne et for et. Hvis du stiller scanneren til at scanne med 200 - 300 dpi så går hvert enkelt scanning rimeligt hurtigt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-18 14:45

Hej igen
Jeg er jo træt af klap op, klap i, alt det manuelle ved den proces. Det må kunne gøres hurtigere med en fotooptagelse, måske med stativ? Med Ipad måske, men hvordan får jeg billederne over på PC. Har hidtil klaret mig med "dumrian" metoden, nemlig ved at sende billedet med mail til mig selv. Det har også kun været ganske enkelt billeder.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-18 15:09

Citat
Jeg er jo træt af klap op, klap i,

Så lad klappen stå åben, når jeg scanner gider jeg heller ikke ´klappen´, og resultatet er det samme.
Du kan Zippe dine filer og lægge på nettet, hvis du tager billeder:
https://uptobox.com/
Eller bruge:
https://www.4shared.com/
De har en synkroniserings app

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-18 21:13

Og i sidste ´ende´ kommer det jo an på din scanner = angående hastigheden/ pixels/ pr/ side, samt dit software der muligvis driller med NY/ GEM side.
Mine kan jeg sætte i kø, og gemme senere ? hvis man lige husker at gemme ALT - ellers er det en ommer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-18 21:17

Det er en lynhurtig scanner, men omstændeligt at den downloader til en mappe på mit skrivebord.
Ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-09-18 05:53

Bruger app'en Google Fotoscanner og Microsoft Office Lens, hvor den sidste er den bedste til dit formål. De er meget lette at bruge, og leverer en meget fin billed kvalitet.
Begge app's retter selv scanningen op = lige kanter.
Og kan gemme i f.eks .PDF format, eller billedformater.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.photos.scanner

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens

En anden app' jeg bruger til hurtige billede noter, er Evernote.
Den har den fordel at man også kan få den til PC/iPad/iPhone/, så man altid har mulighed for at tilgå sine noter.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evernote

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-18 10:06

Nemt og hurtigt.

Hvorfor ikke bare rykke en siden ud og læg den på et bord.
Tag derefter din telefon eller andet digital kamera og tag et billeder af de mønster, farvesammensætning m.m. du har brug for.... Overføre herefter billederne til din computer og navngive dem, alt efter hvad det er. DONE!

Nemt og hurtigt.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-18 19:24

Tak for svaret McBobo. Jeg har nu taget billeder med min Ipad og lægger dem i ordnede mapper på min pc. nemt og hurtigere end scanning.