/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tågealarm kompatibel med alarmpanel?
Fra : cristian2
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 28-08-18 20:00

Jeg skal have alarmsystem inklusive tågealarm til butik. Jeg har fået fingre i en tågegenerator (Protect 600i), som matcher butikkens størrelse.
Jeg har derfor forsøgt at finde ud af hvilke alarmsystemer denne model er kompatibel med. Det kan jeg ikke rigtig få svar på. (Jeg har henvendt mig til protectglobal.dk som producerer dem. De forholder sig ikke til konsum-kunder, men henviser bare til alarmfirmaer som forlanger at jeg køber hele deres pakke inkl. abonnement).
Hvordan finder jeg ud af, hvilke alarmer denne model kan tilkobles?

Desuden synes jeg det er svært at finde montører på markedet som er uafhængige af bestemte produktpakkeløsninger. Er det elektrikere man skal have fat i?

I butikken er der to termoruder (semi-panzer), en hoveddør med gitter ude foran og to alm haspevinduer ud til baggården.

Jeg overvejer derfor dørkontakt på hoveddør og på de to haspevinduer. Dette kan så tilsluttes en hørbar alarm og en tågegenerator (muligvis også cam og bevægelsessensor, evt. til udbygning).

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-08-18 20:42

Hvis du læser manualen, så skal der bare en alarm til som har en IO udgang. Den kan trigges med en NO eller NC (Normal Open/Close)

Det er vel næsten lige meget hvilken alarm system du køber, så er der et ekstra relæ

file:///C:/Users/Thulin/Downloads/Nederlandstalig%208712%20Manual_DK-N-S-NL-D_ver%204.2.pdf

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-08-18 05:53

Ifølge databladet, så kan den bruges med alle gængse alarmer.
• Kan tilsluttes ethvert alarmsystem inkl. ZOLO GSM Alarm System

Og med disse features, burde du kunne sætte den til den alarm du gerne vil opsætte:
Input: 5 signaler - Til dine vindues/dør kontakter
Output: 3 signaler - Til din hørbare alarm
On/off dipswitche til indstilling af tågetiden, signaler og opvarmning

https://protectglobal.dk/wp-content/uploads/2016/06/21650_A4-Datablad_600i_DK.pdf

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-08-18 05:55

Citat
file:///C:/Users/Thulin/Downloads/Nederlandstalig%208712%20Manual_DK-N-S-NL-D_ver%204.2.pdf

Den bliver svær at læse for os andre, Thulin, da den ligger på dit C:\ drev

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-08-18 05:56

Og enhver elektriker kan opsætte en alarm m. tilbehør.
Forudsat at du har de tilhørende datablade med eldiagrammer.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-08-18 07:26

Det er da altid noget du ikke kan læse den fra mit C drev

http://www.avdsecurity.nl/File/937

Ellers google
"Protect 600i manual", så kommer den op

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-18 10:17

Du skal bruge et lille GSM alarmanlæg altså styres af sms og sender sms til dig og andre
Alarmanlæget har en udgang til at koble forskellige ting (bedst med et relæ i mellem).

Forslag til alarmstyring.
......sensore fra vinduer og døre.......
......gsm alarmanlæg......
......relæ.......
......tåge / sirene / simkort uden pinkode (ok.dk har simkort til 10 kr /md og sms til 8 øre)
......alarm styresystem evt >> ssi sms << som jeg selv bruger med iphone 5

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-18 23:14

Citat
. Er det elektrikere man skal have fat i?

Er det noget din Forsikring kræver? så kan du ikke ´bare´ købe noget og håbe på det virker - samt din forsikring henviser til ANERKENDTE installalaltører/ eller en mere - som også giver garanti på ALT virker og er DK godkendt = i samarbejde med din forsikring.

Alt andet er bare til SIMPEL husbehov - eller andre mennesker der er på en Terrorist lov med hvad der ellers IKKE hører til - af skyde/ ØKSE sikre døre osv.

En godkendt er ikke billig.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-18 16:13
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 11-09-18 18:00

Tak for svaret Eyvind.